Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predlošci Perina del Vage za Palu sv. Mateja evanđelista Pellegrina Brocarda (CROSBI ID 136691)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Trška, Tanja Predlošci Perina del Vage za Palu sv. Mateja evanđelista Pellegrina Brocarda // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 31 (2007), 81-90

Podaci o odgovornosti

Trška, Tanja

hrvatski

Predlošci Perina del Vage za Palu sv. Mateja evanđelista Pellegrina Brocarda

Pala Sv. Mateja Evanđelista Pellegrina Brocarda jedno je od djela talijanskih umjetnika 16. stoljeća u Dubrovniku, nastalo 1558. godine po narudžbi Stjepana Sorkočevića kao zavjet brata Pavla. Danas smještena u dubrovačkoj katedrali, pala se prema predaji nekad nalazila u kapeli Miha Pracata na Lopudu, te je uz fresko oslik Beccadellijevog ljetnikovca na Šipanu jedino poznato slikarsko djelo Pellegrina Brocarda. Iako u ranijoj literaturi ocijenjena kao djelo osrednjeg majstora, na ovoj je Brocardovoj slici vidljivo slikarevo poznavanje suvremene talijanske produkcije i preuzimanje konkretnih likovnih modela. Tako su za palu Sv. Mateja Evanđelista kao predlošci poslužila djela Perina del Vage, odnosno tondo Sv. Obitelji, danas u Liechtenstein Museumu u Beču, te izgubljeni crtež Sv. Marka Evanđelista istog umjetnika, poznat po bakrorezu Giulia Bonasonea. Preuzimanje upravo tih modela, odnosno podrijetlo predložaka, može se povezati i s Brocardovim mecenom Lodovicom Beccadellijem, dubrovačkim nadbiskupom porijeklom iz Bolonje, u čijoj pratnji Brocardo dolazi u Dubrovnik. U kontekstu umjetničke situacije u Dubrovniku sredinom 16. stoljeća, pala Sv. Mateja zauzima važno mjesto kao vjesnik novih strujanja u talijanskoj umjetnosti u dubrovačkoj sredini, ali i kao odraz ukusa naručitelja polovicom stoljeća, do tada ipak u velikoj mjeri vezanog za lokalnu slikarsku tradiciju.

Dubrovnik; slikarstvo; 16. stoljeće; Pellegrino Brocardo; Perino del Vaga; Giulio Bonasone; obitelj Sorkočević

The altarpiece of St Matthew the Evangelist by the Italian painter Pellegrino Brocardo (Pigna, Liguria, ? - Genoa or Ventimiglia?, 1590) was commissioned in 1558 by Stjepan Sorkočević to fulfill a vow of his brother Pavle. According to the tradition, the painting was once situated in the private chapel of Miho Pracat on the island of Lopud, and then transferred to the newly built cathedral at an unknown date. Pellegrino Brocardo came to Dubrovnik in the entourage of the Archbishop Lodovico Beccadelli, who stayed in the city from 1555 to 1560, where he painted his only two known works: the fresco decoration of the Archbishop’ s villa on the island of Šipan, and the altarpiece of St Matthew the Evangelist, now in the Dubrovnik cathedral. The St Matthew altarpiece can be considered a 16-century collage for combining literal citations from the works of the Italian painter Perino del Vaga (Florence, 1501 - Rome, 1547). The Virgin with the Child, appearing as a vision in the upper part of the painting, repeats the same figure in Perino del Vaga’ s tondo representing the Holy Family (ca. 1540) now in the Liechtenstein Museum in Vienna, while the figure of the Evangelist is

engleski

Perino del Vaga as the Model for the Altarpiece of St Matthew the Evangelist by Pellegrino Brocardo

nije evidentirano

Dubrovnik; painting; 16th century; Pellegrino Brocardo; Perino del Vaga; Giulio Bonasone; the Sorkočević family

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31

2007.

81-90

objavljeno

0350-3437

Povezanost rada

Povijest umjetnosti