Ena Begović za Bosansku Posavinu (CROSBI ID 136788)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Babić, Marko Ena Begović za Bosansku Posavinu // Republika Hrvatska, 49 (2000), 206; 42-48-x

Babić, Marko

Ena Begović za Bosansku Posavinu

Mi, hrvatski glumci, iako se ne bavimo politikom, ali kada je u pitanju sudbonosno biti ili ne biti našega hrvatskog naroda u BOSANSKOJ POSAVINI, koji se srpskom okupacijom i daytonskim legaliziranjem te okupacije našao pred iskorjenjivanjem iz toga kraja, moramo napraviti iznimku te na neprihvatljive daytonske odluke POLITIČKI REAGIRATI. Daytonsko razgraničenje u Bosanskoj Posavini je ne samo nepravedno nego i sramno. Mi, hrvtski glumci, odrasli smo u civilizaciji i kulturnom ozračju gdje se zločin ne smije nagraditi, a u Daytonu su upravo ZLO, ZLOČINI i ZLOČINCI nagrađeni. Tome se protivimo i prosvjedujemo. Stoga upućujemo svoju moralnu potporu ODBORU ZA POLITIČKU I TERITORIJALNU CJELOVITOST BOSANSKE POSAVINE u Vidovicama i suglasni smo s njihovim MEMORANDUMOM za izmjenu nepravednog i neodrživog daytonskog razgraničenja u Bosanskoj Posavini. U Zagrebu, o Božiću 1996. Ena Begović, velika hrvatska umjetnica, koja je tragično preminula 15. kolovoza 2000. godine, imala je hrabrosti, osjećaja za pravdu i nepravdu, suosjećala je s tragedijom hrvatskog naroda Bosanske Posavine, i stoga je stavila svoj potpis ispod gore citirane potpore i tako se pridružila skupini hrvatskih kazališnih umjetnika. Njezin potpis, kao i potpisi njezinih kolegica i kolega, imaju još veće značenje, ako se zna kolika su ugledna imena, posebice u Hrvatskoj, odbila dati potporu u najvećoj tragediji koja se sručila na hrvatski narod Bosanske Posavine.

Bosanska Posavina; Hrvati; Revizija Daytonskog mirovnog sporazuma; Begović; Ena

U tekstu se nalazi preslika 24 potpisa sljedećih glumaca i kazališnih umjetnika složeni abecednim slijedom: BEGOVIĆ, Ena ; BORČIĆ, Divna GREGUREVIĆ, Ivo ; HRS, Koraljka ; KAPOR, Ljubo ; KAŠTELAN, Lada: MUJČIĆ, Kemal OREŠKOVIĆ, Božo ; OSTOJIĆ, Dubravka POPOVIĆ, Siniša ; PRICA, Alma ; ROKO, Mara ; ŠALINOVIĆ, Alan ; ŠKAVIĆ, Đurđa ; ZUBČIĆ, Katja i još devet potpisa koji nisu pouzdano pročitani te se ne navode.

Ena Begović for Bosnian Posavina

Bosnian Posavina; Croats; Revision of the Dayton peace treaty; Begović; Ena

49 (206)