Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća (CROSBI ID 136944)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Penavin, Stipan ; Pekanov, Dubravka ; Jeger, Marina ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća // Ekonomski vjesnik, 1-120 (2007), br. 1 i 2.; 67-76

Podaci o odgovornosti

Penavin, Stipan ; Pekanov, Dubravka ; Jeger, Marina

hrvatski

ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća

U uvjetima visokog stupnja konkurencije pozicija pojedinih poduzeća na tržištu izložena je stalnim utjecajima brojnih čimbenika, koji dolaze ili iz okruženja ili nastaju u samom poduzeću. Uglavnom je to stalni pritisak na smanjivanje cijena i podizanje kvalitete roba ili usluga. Poduzeće nema mogućnosti ni na koji način utjecati na vanjske čimbenike, nego isključivo na one koji nastaju unutar vlastitog sustava. Najveće mogućnosti u tom smislu nalaze se u upravljanju troškovima, kroz njihovo smanjivanje ili racionaliziranje. Dodatne mogućnosti se nalaze i u modelu preraspodjele indirektnih troškova što omogućava objektivnije opterećenje troškovima pojedinih proizvoda. Sve to skupa omogućuje da poduzeće uz istu ili manju cijenu ostvari što povoljnije poslovne rezultate i u isto vrijeme zadrži ili čak i poboljša svoju poziciju na tržištu. Prethodno izneseno upućuje na zaključak da su troškovi u stvari vrlo važan čimbenik za konkurentnost jednog poduzeća i njegovu poziciju na tržištu. Stoga su razumljivi napori koje ulaže ekonomska teorija za pronalaženje adekvatnih modela upravljanja troškovima. Jedan od njih je svakako i ABC metoda (Activity Based Costing) koja pruža novi pristup u obračunu i preraspodjeli indirektnih troškova i na takav način omogućava viši stupanj racionalizacije ali i njihovu objektivniju preraspodjelu na pojedine proizvode. Naravno s tim poduzeće postiže i veći stupanj konkurentnosti i bolju poziciju na tržištu. Polazna osnova u ovom radu je stoga stav da su troškovi važan čimbenik konkurentnosti jednog poduzeća, a da ABC metoda predstavlja dodatnu mogućnost za njeno povećanje. U tom smislu provedena je i određena anketa na području Istočne Hrvatske s ciljem da se utvrdi koji je stupanj poznavanja i primjenjivosti ove metode kod gospodarskih subjekta na ovom području.

konkurentnost ; troškovi ; cijene ; ABC metoda ; tržište

nije evidentirano

engleski

ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća

nije evidentirano

competitiveness ; costs ; prices ; ABC method ; market

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1-120 (br. 1 i 2.)

2007.

67-76

objavljeno

0353-359X

Povezanost rada

Ekonomija