Identifikacija obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom (CROSBI ID 136949)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lončarić, Darko
hrvatski
Identifikacija obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom
U istraživanjima stresa i suočavanja dominiraju analize usmjerene na utvrđivanje kovariranja među varijablama, što je u osnovi analitičke strategije nazvane "pristup usmjeren na varijable". Takav pristup nije dostatan ako želimo razumjeti ponašanje kompleksnih i dinamičnih sistema i može se poboljšati tipološkim pristupom kojeg još nazivaju i "pristupom usmjerenim na osobu" (Magnusson, 2001). Osnovni cilj ovog rada je provjera mogućnosti korištenja tipološkog pristupa u istraživanju suočavanja klasifikacijom učenika prema obrascu suočavanja kojeg koriste u situaciji školskog neuspjeha. U istraživanju su sudjelovali učenici viših razreda osnovnih škola (N=586 ; 6. - 8. razred). Učenici su ispunili Skalu suočavanja sa dobivanjem loše ocjene (Lončarić, 2006). Podaci o spolu i dobi učenika također su prikupljeni. Provedena je klaster analiza s ciljem klasifikacije učenika prema obrascu suočavanja s akademskim stresom. Primjenom navedene metode učenici su razvrstani u šest grupa. Prve dvije grupe čine učenici koji imaju vrlo visoke i vrlo niske rezultate na svim skalama suočavanja. Ostali učenici su svrstani u naredne četiri grupe: a) učenici usmjereni isključivo na rješavanje problema, b) učenici usmjereni na rješavanje problema i socijalnu podršku, c) učenici usmjereni na umanjivanje problema i d) učenici koji u stresnoj situaciji pokazuju iznimnu emocionalnu reaktivnost. Daljnjom analizom utvrđene su spolne i dobne razlike među učenicima koji su razvrstani u različite grupe. Komentirane su prednosti i neka ograničenja pristupa zasnovanog na analizi obrazaca.
obrasci suočavanja ; stres ; školski neuspjeh
nije evidentirano
engleski
Identifying the patterns of coping with school failure
nije evidentirano
coping ; stress ; school failure
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija, Psihologija