Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog učenja: konstrukcija i validacija upitnika (CROSBI ID 533441)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lončarić, Darko Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog učenja: konstrukcija i validacija upitnika // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Keresteš, Gordana i sur. (ur.). Zagreb, 2007. str. 107-x

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Darko

hrvatski

Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog učenja: konstrukcija i validacija upitnika

Istraživanja samoreguliranog ponašanja razdijeljena su kroz brojne (ne uvijek kompatibilne) teorijske modele i kroz različita znanstvena područja. Također, opterećena su neusuglašenom terminologijom i mnoštvom konstrukata kojima tek treba utvrditi konvergentne i diskriminativne karakteristike. Usprkos takvoj situaciji Boekaerts, Pintrich i Zeidner (2005) optimistično najavljuju mogućnost da pojam samoregulacije postane integrativna sila koja će omogućiti približavanje različitih područja istraživanja u psihologiji. Takva integracija je već postignuta kroz približavanje kognitivne i motivacijske tradicije istraživanja u edukacijskoj psihologiji. Taj suvremeni trend odražava se i u osnovnom cilju ovog istraživanja: konstrukciji integrativne, iscrpne i valjane mjere kognitivnih i motivacijskih komponenti samoreguliranog učenja. U istraživanju je sudjelovalo 256 učenica i 233 učenika od petog do osmog razreda osnovne škole. Učenicima su podijeljene skale koje su konstruirane tijekom predistraživanja i organizirane prema modelu koji samoregulirano učenje dijeli na četiri komponente: motivacijska uvjerenja, kognitivna uvjerenja, motivacijske strategije i kognitivne strategije (Garcia i Pintrich, 1994). Konfirmatornom faktorskom analizom provjerena je latentna struktura konstruiranih mjera. Utvrđena je diskriminativna i konvergentna valjanost konstruiranih skala koje su se također pokazale kao dobri prediktori akademskog postignuća. Rezultati navode na zaključak da postoji funkcionalno jedinstvo kognitivnih i motivacijskih struktura i procesa koji su u osnovi samoreguliranog učenja i koji u znatnoj mjeri određuju akademsko postignuće.

Samoregulirano učenje; Konstrukcija i validacija upitnika

nije evidentirano

engleski

Cognitive and motivational components of self-regulated learning: questionnaire construction and validation

nije evidentirano

Self-regulated learning; Questionnaire construction and validation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

107-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Keresteš, Gordana i sur.

Zagreb:

978-953-175-302-9

Podaci o skupu

18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

13.12.2007-15.12.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija