Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog učenja: konstrukcija i validacija upitnika (CROSBI ID 533441)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lončarić, Darko
hrvatski
Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog učenja: konstrukcija i validacija upitnika
Istraživanja samoreguliranog ponašanja razdijeljena su kroz brojne (ne uvijek kompatibilne) teorijske modele i kroz različita znanstvena područja. Također, opterećena su neusuglašenom terminologijom i mnoštvom konstrukata kojima tek treba utvrditi konvergentne i diskriminativne karakteristike. Usprkos takvoj situaciji Boekaerts, Pintrich i Zeidner (2005) optimistično najavljuju mogućnost da pojam samoregulacije postane integrativna sila koja će omogućiti približavanje različitih područja istraživanja u psihologiji. Takva integracija je već postignuta kroz približavanje kognitivne i motivacijske tradicije istraživanja u edukacijskoj psihologiji. Taj suvremeni trend odražava se i u osnovnom cilju ovog istraživanja: konstrukciji integrativne, iscrpne i valjane mjere kognitivnih i motivacijskih komponenti samoreguliranog učenja. U istraživanju je sudjelovalo 256 učenica i 233 učenika od petog do osmog razreda osnovne škole. Učenicima su podijeljene skale koje su konstruirane tijekom predistraživanja i organizirane prema modelu koji samoregulirano učenje dijeli na četiri komponente: motivacijska uvjerenja, kognitivna uvjerenja, motivacijske strategije i kognitivne strategije (Garcia i Pintrich, 1994). Konfirmatornom faktorskom analizom provjerena je latentna struktura konstruiranih mjera. Utvrđena je diskriminativna i konvergentna valjanost konstruiranih skala koje su se također pokazale kao dobri prediktori akademskog postignuća. Rezultati navode na zaključak da postoji funkcionalno jedinstvo kognitivnih i motivacijskih struktura i procesa koji su u osnovi samoreguliranog učenja i koji u znatnoj mjeri određuju akademsko postignuće.
Samoregulirano učenje; Konstrukcija i validacija upitnika
nije evidentirano
engleski
Cognitive and motivational components of self-regulated learning: questionnaire construction and validation
nije evidentirano
Self-regulated learning; Questionnaire construction and validation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
107-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
13.12.2007-15.12.2007
Zagreb, Hrvatska