Cut designin in jelar Breccia (CROSBI ID 533570)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brunetta, Ivanka ; Miklin, Željko ; Kesić, Sanja
engleski
Cut designin in jelar Breccia
Velik dio trase autocesta Bregana-Split-Dubrovnik dionica IIIC-2 Žuta Lokva-Otočac projektirana je i izvedena u krednim vapnencima, a područje od km  14+400 do km  14+700 projektirana je i izvedena u paleogenskim jelar naslagama.Jelar naslage(breče) registrirane su u formi mega – blokova. Veliki blokovi jelar breča "uronjeni" su u vrlo razveden paleoreljef. Blokovi su rotirani, prevrtani, transportirani te se mjerenjima nisu dobili očekivani rezultati. Svaki blok je rotiran u različitom smjeru i prilikom mjerenja dobili smo veliki rasap podataka. Veliki blokovi su obloženi glinom i podupiru se u nekoliko točaka te su međusobno "uklješteni". Otkopom zasjeka došlo je do mogućnosti ispiranja glinenog međuprostora, te tako i do promjene prirodnog stanja i stabilnosti pokosa. Na potezu od cca 300 m autocesta se zasjeca u strmu padinu građenu od jelar breča. Padina je nagiba 25-30º ; duljine preko 200 m. Kako bi se izbjegla visoka zasijecanja padine projektiran je i izveden zasjek u etažama visine 10 m s bermama širine 4 m između etaža. Nagib etaža je 2:1 u plićem i trošnijem dijelu stijenske mase i 3:1 u dubljem i manje rastrošenom dijelu stijenske mase. Maksimalna visina zasijecanja u padinu je 40 m. Ovakav način izvođenja zasjeka zahtijevao je zaštitu usjeka sidrima i mlaznim betonom te ugradnjom drenova kako bi se spriječilo stvaranje hidrostatskog tlaka na apliciranu podlogu.
jelar breccia; cut; support structure
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
223-229-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
1.BH kongres o cestama
Udruženje konsultanata inžinjera Bosne i Hercegovine
Sarajevo:
Podaci o skupu
1. BH Kongres o cestama
predavanje
27.09.2007-28.09.2007
Sarajevo, Bosna i Hercegovina