Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Leisure time and sport (CROSBI ID 35263)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Žugić, Zoran ; Bartoluci, Sunčica Leisure time and sport // Menedžment u sportu i turizmu/Management in Sport and Tourism / Bartoluci, Mato (ur.). Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004. str. 58-69-x

Podaci o odgovornosti

Žugić, Zoran ; Bartoluci, Sunčica

engleski

Leisure time and sport

Govoriti i pisati o kineziološkim aktivnostima a posebno o odnosu sporta i slobodnog vremena, nemoguće je bez objašnjenja ova dva pojma. Slobodno vrijeme višeznačna je kategorija pa će stoga pokušaj njezina definiranja ovisiti o vremenu i konkretnom društvu koje promatramo. Sve suvremene sociološke interpretacije slobodnog vremena polaze od dihotomije rad-dokolica kao strukturalnih sastavnica postindustrijskog društva koje određuju ponašanje ljudi u svijetu rada i ne-rada. Taj se odnos smatra bitnom pretpostavkom sporta i ostalih kinezioloških aktivnosti. Do kraja 19. stoljeća sport je imao izrazito klasni karakter. Naime, slobodnim vremenom dostatnim za bavljenje (rekreativnim) sportom, kao i ostalim kineziološkim aktivnostima, raspolažu vlasnici novčarskog ili kojeg drugoj oblika kapitala. Vrijedi i obrnuto, oni koji raspolažu novcem imaju, budući da drugi rade za njih, dovoljno novca za slobodne aktivnosti. Tek nakon Drugog svjetskog rata slijedom kumulativnog skraćivanja radnog tjedna i broja radnih sati tijekom dana te rastom društvenog standarda &laquo ; bijelih ovratnika&raquo ; mijenja se elitistički karakter sporta. Sport postaje masovna pojava, te se počinje sustavno sociološki istraživati. Sociologija slobodnog vremena relativno je mlada sociološka disciplina koja u današnjem, postmodernom društvu, zahvaćenom procesom globalizacije, dobiva sve veći značaj.

free time, leisure, sport

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

58-69-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Menedžment u sportu i turizmu/Management in Sport and Tourism

Bartoluci, Mato

Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2004.

953-6378-41-8

Povezanost rada

Sociologija