Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi (CROSBI ID 533769)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Petrović-Sočo, Biserka
hrvatski
Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi
U radu se raspravlja o kvaliteti konteksta predškolske ustanove kao važnog čimbenika kvalitete odgoja i razvoja djece koja žive, uče i odgajaju se u ustanovi. Pritom se kontekst vrtića shvaća kao živi organizam, kao otvoreni, kompleksni, dinamični i multidimenzionalni sustav pa ni njegovu kvalitetu nije moguće odrediti na jednostavan, statičan, univerzalan način, a niti izvana. Kvaliteta je relativni i dinamički pojam ukorijenjen u vrijednostima i vjerovanjima koja variraju u pluralnom društvu i stalnim promjenama. Zbog toga bi ona trebala biti produkt promišljenih i samorefleksivnih ustanova koje kontinuirano rade u partnerstvu s roditeljima, odgajateljima i lokalnom zajednicom i zajedno odlučuju o prirodi, ethosu, održavanju i progresivnom mijenjanju ustanova. Moss i Pence (1994, 6) opisuju je kao ''dinamički koncept definicija koje evoluiraju u vremenu''. Mogu se identificirati i njezini nepromjenjivi sastojci u spektru kvalitete ranog djetinjstva, ali spektar sam po sebi nije fiksan, nego se pojavljuje iz ''kombinacije pojedinačnih uvjeta viđenih iz pojedinačnih perspektiva'' (Moss i Pence, 258). Zbog toga je kvaliteta odgoja i razvoja djece, posebno onoga u grupi, blisko povezana s kvalitetom prilika koje stvaramo djetetu da zajedno s drugima participira u svakodnevnom življenju, su-konstruira znanje i izgrađuje vrijednosti. Drugim riječima, roditelji, djelatnici, djeca i svi zainteresirani građani civilnog društva u ustanovama trebaju raditi zajedno u razvijanju, primjeni i redefiniranju kvalitete i to u širem društvenom kontekstu diskusije i upita o vrijednostima, zadaćama i politikama odgoja.
odgoj; djeca; institucijski kontekst; predškolska ustanova; kvaliteta
nije evidentirano
engleski
Quality of institutional context and education and development of children in early age
nije evidentirano
education; children; institutional context; preschool institution; quality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
533-540.
2007.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
Podaci o skupu
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
predavanje
19.09.2007-21.09.2007
Hrvatska