Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi (CROSBI ID 533769)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Petrović-Sočo, Biserka Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 533-540

Podaci o odgovornosti

Petrović-Sočo, Biserka

hrvatski

Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi

U radu se raspravlja o kvaliteti konteksta predškolske ustanove kao važnog čimbenika kvalitete odgoja i razvoja djece koja žive, uče i odgajaju se u ustanovi. Pritom se kontekst vrtića shvaća kao živi organizam, kao otvoreni, kompleksni, dinamični i multidimenzionalni sustav pa ni njegovu kvalitetu nije moguće odrediti na jednostavan, statičan, univerzalan način, a niti izvana. Kvaliteta je relativni i dinamički pojam ukorijenjen u vrijednostima i vjerovanjima koja variraju u pluralnom društvu i stalnim promjenama. Zbog toga bi ona trebala biti produkt promišljenih i samorefleksivnih ustanova koje kontinuirano rade u partnerstvu s roditeljima, odgajateljima i lokalnom zajednicom i zajedno odlučuju o prirodi, ethosu, održavanju i progresivnom mijenjanju ustanova. Moss i Pence (1994, 6) opisuju je kao ''dinamički koncept definicija koje evoluiraju u vremenu''. Mogu se identificirati i njezini nepromjenjivi sastojci u spektru kvalitete ranog djetinjstva, ali spektar sam po sebi nije fiksan, nego se pojavljuje iz ''kombinacije pojedinačnih uvjeta viđenih iz pojedinačnih perspektiva'' (Moss i Pence, 258). Zbog toga je kvaliteta odgoja i razvoja djece, posebno onoga u grupi, blisko povezana s kvalitetom prilika koje stvaramo djetetu da zajedno s drugima participira u svakodnevnom življenju, su-konstruira znanje i izgrađuje vrijednosti. Drugim riječima, roditelji, djelatnici, djeca i svi zainteresirani građani civilnog društva u ustanovama trebaju raditi zajedno u razvijanju, primjeni i redefiniranju kvalitete i to u širem društvenom kontekstu diskusije i upita o vrijednostima, zadaćama i politikama odgoja.

odgoj; djeca; institucijski kontekst; predškolska ustanova; kvaliteta

nije evidentirano

engleski

Quality of institutional context and education and development of children in early age

nije evidentirano

education; children; institutional context; preschool institution; quality

nije evidentirano

Podaci o prilogu

533-540.

2007.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja

Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

Podaci o skupu

Prvi kongres pedagoga Hrvatske

predavanje

19.09.2007-21.09.2007

Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija