Utjecaj tržišta na razvoj oblika prodavaonica u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 137519)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko
hrvatski
Utjecaj tržišta na razvoj oblika prodavaonica u Republici Hrvatskoj
U radu se najprije definiraju pojmovi prodavaonica i oblik prodavaonice, a zatim se iznose rezultati analize tržišnih i organizacijskih uvjeta za razvoj trgovine uopće, te posebno maloprodaje i oblika prodavaonica u Hrvatskoj. Obuhvaćeno je razdoblje nakon drugoga svjetskog rata do danas. Nakon toga analiziraju se promjene u oblikovanju prodavaonica s obzirom na neke značajke, prema tipovima prodavaonica i trgovinskim strukama, uglavnom za razdoblje 1963. - 1989. Analizom su identificirani činitelji koji su utjecali na neadekvatno i nedovoljno kvalitetno oblikovanje prodavaonica u doba socijalizma, među kojima se ističu oni u svezi s onemogućavanjem konkurencije. Ti su činitelji dovodili i do lošeg funkcioniranja gospodarskog sustava uopće. Analizom pojedinih tipova prodavaonica prema trgovinskim strukama data je struktura hrvatske maloprodaje posebno s obzirom na razvijenost samoposluživanja, veličinu prodavaonica, razvijenost robnih kuća i različitih specijaliziranih prodavaonica i prodavaonica mješovite robe (izvedena struka). Sagledavanjem razvojnih tendencija uočile su se i transformacije pojedinih tipova prodavaonica u modernije i racionalnije tipove, odnosno oblike. U radu su analizirani i podaci o promjenama broja prodavaonica kao i pokazatelji o organizacijskim oblicima unutar kojih djeluju prodavaonice (državna poduzeća, društveni sektor, zadružne prodavaonice, privatne prodavaonice i sl.).
prodavaonica; oblik prodavaonice; organizacijski oblik; privatna prodavaonica; trgovinsko poduzeće; veletrgovina; maloprodaja
nije evidentirano
engleski
Market effect on the development of shop types in the Republic of Croatia
nije evidentirano
shop; shop type; organizational form; private shop; trade enterprise; wholesale trade; retail trade
nije evidentirano