Neki pogledi na funkcije trgovine u narodnom gospodarstvu (CROSBI ID 137525)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko
hrvatski
Neki pogledi na funkcije trgovine u narodnom gospodarstvu
U radu se analiziraju pojam, zadaci, uloga i značenje trgovine i, posebno, različita shvaćanja i klasifikacije funkcija trgovine, te njihova korisnost i upotrebljivost u ekonomskoj teoriji, trgovinskoj politici i gospodarskoj poraksi. Trgovinske funkcije analiziraju se kao: (a) Platonovi stavovi, (b) u nekim definicijama trgovine, (c) prema postavkama K. Oberparleitera, R. Seyfferta i H. Buddeberga ; (d) u uvjetima marketinga, (e) u radovima K. Marxa i V. I. Lenjina, (f) prema shvaćanjima u europskim socijalističkim zemljama, (g) s obzirom na dominaciju u kanalu prodaje, (h)kao nova koncepcija. Izvode se zaključci o upotrebljivosti funkcijskoga učenja u konkretnoj gospodarskoj praksi i trgovinskoj politici kao i o njihovim nedostacima u oprativnom korištenju. Ocjenjuje se nužnim pristup aktivnostima u sklopu ukupne distribucije. Također se zaključuje o nedosljednosti primjene marksističkih polazišta u praksi bivše Jugoslavije u tretiranju trgovine kao gospodarske djelatnosti, kao i odstupanjima suvremenih kretanja od Marxovih polazišta u svezi s "pravom funkcijom trgovine". U gospodarstvima obilja, u kojima trgovina razvija marketing, već su se pojavile koncepcije i novih funkcija trgovine. Poznavanje suvremenih kretanja u gospodarstvima razvijenih zemalja potrebno je radi otvorenosti našega gospodarstva i njegovog internacionaliziranja.
trgovina; funkcije trgovine; nacionalno gospodarstvo
nije evidentirano
engleski
Some views on trade functions in national economy
nije evidentirano
trade; trade functions; national economy
nije evidentirano