Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PREGRAĐIVANJE RO-RO BRODA (CROSBI ID 330548)

Ocjenski rad | diplomski rad

Popović, Marinko PREGRAĐIVANJE RO-RO BRODA / VUKIČEVIĆ, MARIJAN (mentor); ZAGREB, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 1997

Podaci o odgovornosti

Popović, Marinko

VUKIČEVIĆ, MARIJAN

hrvatski

PREGRAĐIVANJE RO-RO BRODA

Zbog velikog broja nesreća sa teškim posljedicama RoRo/putničkih brodova tijekom proteklih godina, organizacija IMO (International Maritime Organization) uvela je1990. godine nove propise radi povećanja sigurnosti tih brodova. Propisi za stabilitet u oštećenom stanju RoRo brodova temeljeni su na metodi vjerojetnosti koja kao mjeru sigurnosti broda za prebrođenje oštećenja uzima postignuti indeks pregrađivanja broda A koji mora biti od veći od zahtijevnog indeksa pregrađivanja R. U radu je opisana teoretska pozadina metode i statistika iz koje je izvedena. U radu su obrađena dva projekta nazvana RoRo Projekt 1 i RoRo Projekt 2 uz pomoć programskog sklopa GHS. U RoRo Projekt 1 varirana je osnovna podjela unutrašnjeg prostora broda (koja ne zadovoljava propise), da bi se dobila zadovoljavajuća podjela broda glede propisa stabiliteta u oštećenom stanju. Pri variranju podjele broda nije bitno povećana težina strukture niti smanjena nosivost, a time i ekonomska korisnost broda. Za zadovoljavajuću podjelu broda varirano je težište broda po visini i uspostavljena relacija indeksa pregrađivanja A prema promjeni težišta. RoRo Projekt 2 obrađen je na isti način kao i prethodni projekt samo bez variranja osnovne podjele broda jer ona u dobroj mjeri zadovoljava propise, a da nije smanjena ekonomska korisnost broda. Težište broda po visini varirano je na isti način kao i u RoRo Projekt 1. U radu je za oba projekta provjeren stabilitet broda sa 0.5 m vode na palubi garaže koju preporuča konferencija SOLAS 95, iako to po današnjim propisima nismo obavezni. Za brodove koji nemaju dovoljan stabilitet preporuka je da se uvedu pomične poprečne pregrade u prostoru tereta. Pri proračunu najveća pozornost pridana izbjegavanju nesimetrične naplave koja bitno ugrožava stabilitet broda u oštećenom stanju. Dobar način rješavanja ovog problema je onaj primjenjen u RoRo Projekt 2 sa direktnim spajanjem bočnih prostora kroz tunele u dvodnu koji je sigurniji i brži u izjednačavanju tekućine mora u bočnim prostorima od spajanja prostora cjevovodima. Obrađen je i utjecaj položaja kritičnih točki broda na proračun stabiliteta u oštećenom stanju.

PREGRAĐIVANJE; POSTIGNUTI INDEKS PREGRAĐIVANJA

nije evidentirano

engleski

SUBDIVISION OF RO-RO SHIP

nije evidentirano

SUBDIVISION; ATTAINED SUBDIVISION INDEX

nije evidentirano

Podaci o izdanju

87

19.05.1997.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

ZAGREB

Povezanost rada

Brodogradnja