Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Djeca u opasnosti! Odgovornost obitelji, škole i društva (CROSBI ID 4986)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Zloković, Jasminka ; Olga Dečman Dobrnjič Djeca u opasnosti! Odgovornost obitelji, škole i društva. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2008

Podaci o odgovornosti

Zloković, Jasminka ; Olga Dečman Dobrnjič

Vrgoč, Hrvoje

-

hrvatski

Djeca u opasnosti! Odgovornost obitelji, škole i društva

Odnosi odraslih osoba prema djeci i njihovom mjestu u društvu mijenjali su se tijekom povijesti od apsolutnog prava odraslih osoba na raspolaganje životom djeteta, primjerice za vrijeme Antike i Starog Rima, do suvremenih kompleksnih sustava zaštite i ostvarivanja dobrobiti djece. I u kontekstu novih inicijativa na području zaštite i ostvarivanja dobrobiti djeteta - jednim od Milenijskih ciljeva razvoja do 2015. godine, smatra se podizanje razine kvalitete brige o djeci. U ostvarivanju ovih ciljeva obitelj se smatra osnovnom socijalnom jedinicom u kojoj je potrebno poticati puni razvoj individue. Suvremeno doba pred obitelj postavlja osim « ; starih» ; i « ; nove» ; sve složenije zahtjeve na koje ona valja odgovoriti. Uz visoku svijest suvremenog društva o važnosti uloge obitelji u razvoju djeteta suočavamo se i sa znanjem kako su mnoga izložena nekim neprimjerenim i nasilnim odnosima od strane roditelja, ali ili drugih odraslih osoba iz uže i šire socijalne okoline. U monografiji se osim razmatranja nekih učestalih tjelesnih, psiholoških i seksualnih oblika nasilja, raspravlja i o nekim konfliktima mišljenja o « ; učinkovitosti» ; mjera dječje zaštite, koje reflektiraju klasične debate o razvoju ljudske prirode. Procjena sigurnosti odnosno rizičnih ponašanja roditelja ili drugih osoba kao mogućih zlostavljača zahtijeva od stručnjaka korektnost i pouzdanost procjene ponašanja. Pristup ostvarivanju dobrobiti djeteta mora biti sveobuhvatan što podrazumijeva uvažavanje različitih pristupa. Primjenom analitičkog i intuitivnog pristupa osigurava se potencijalno validna, osjetljiva i dosljedna analiza funkcioniranja obitelji. U kontekstu razmatranja suvremenih pedagoških pristupa problemu neprimjerenih odnosa prema djeci predložen je i ekspertni model znanja i vještina koje su smatraju nužnim u prevenciji kao i za postizanje validnog preciznog dosljednog i objektivnog procjenjivanja fenomena nasilja. Polazeći od holističkog pristupa smatramo kako aktivnosti u zaštiti djece osim poštivanja načela razvojnosti, dostupnosti i stvarnih potreba djece i obitelji moraju obuhvatiti sve relevantne aspekte od povezanosti horizontalne i vertikalne razine prevencije, istraživanja problema, prepoznavanja, procjene stanja i rizika, socijalne i stručne akcije kao i evaluaciju.

djeca; obitelj; odnosi roditelja i djece; škola; društvo; odgoj; odgovornost; razvoj; menadžment primarne prevencije zaštite djece

Monografija s međunarodnom recenzijom

engleski

Children in Denger!Responsibility family, school and society

nije evidentirano

children; family; family relationship; school; society; education; responsibility; development; menagement primari prevention and protection children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor

2008.

978-953-6134-67-0

128

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija