Rajko Đurić: Povijest Roma: prije i poslije Auschwitza (CROSBI ID 137997)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Čačić-Kumpes, Jadranka Rajko Đurić: Povijest Roma: prije i poslije Auschwitza // Migracijske i etničke teme, 23 (2007), 4; 427-429

Čačić-Kumpes, Jadranka

Rajko Đurić: Povijest Roma: prije i poslije Auschwitza

Knjiga Rajka Đurića "Povijest Roma: prije i poslije Auschwitza" u izdanju zagrebačke Prosvjete (2007) ponešto je izmijenjeno izdanje njegove knjige (u suradnji s Jörgom Beckenom i A. Bertoltom Bengschom) "Ohne Heim – ohne Grab: Die Geschichte der Roma und Sinti" (Aufbau-Verlag, Berlin, 1996). Knjiga je podijeljena na pet cjelina (uvod, opsežan pregled po zemljama, kraća poglavlja o progonima i holokaustu, politikama i vođama te zaključak). Najviše prostora posvećeno je pregledu po zemljama, koji počinje romskom pradomovinom Indijom i obrazlaganjem teze o indijskom podrijetlu Roma, nastavlja smjerovima seljenja te završava Latinskom Amerikom. Pregled povijesti Roma u svakoj pojedinoj zemlji počinje općenitim podacima o zemlji, potom se izlaže povijest Roma u toj zemlji, a završava se sažetim pregledom prinosa Roma kulturi pojedine zemlje, znanstvenih istraživanja vezanih uz romsku populaciju i pisanja domaćih autora o Romima te pregledom romskih udruga i političkih stranaka u toj zemlji, ako postoje. Takav društvenopovijesni pregled romske povijesti upotpunjuje sliku o razasutosti Roma diljem svijeta i problemima s kojima su se suočavali tijekom povijesti, a suočavaju se i danas.

Romi; etničke manjine; društvena povijest

Roma; ethnic minorities; social history

23 (4)