Kvaliteta i suvremena maloprodaja (CROSBI ID 138146)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko
hrvatski
Kvaliteta i suvremena maloprodaja
U radu se najprije analiziraju pojam i motrišta kvalitete, da bi se potom kvaliteta u gospodarstvu sagledala u svjetlu poslovne koncepcije cjelovitoga upravljanja kvalitetom (TQM), koja je, dakako, našla svoje mjesto u suvremenom marketingu, zbog značenja kvalitete proizvoda i usluga za poslovni uspjeh poduzeća. Zbog važnosti kvalitete gospodarski su subjekti zainteresirani kako za međusobnu suradnju u unapređenju kvalitete, tako i za bolju transparentnost tržišta, sa svrhom olakšavanja prometa roba. U tome su smislu nastale različite nacionalne i međunarodne asocijacije za promicanje kvalitete. Međutim, za postizanje potrebne kvalitete proizvoda i usluga važna je i zakonska regulativa, osobito u funkciji zaštite potrošača, kao i zaštite životne sredine. Elementi kvalitete obuhvaćeni su ne samo u sklopu trgovinskih funkcija, nego i u sklopu marketinških varijabli trgovinskoga poduzeća. Dakle, komponente kvalitete maloprodajne poslovne jedinice odnose se na kvalitetu pojedinih komponenti maloprodajnoga miksa. U kvaliteti suvremene maloprodaje pokazuju se izvjesne slabosti, unatoč razvoju konkurentskih odnosa. Njihova analiza zanimljiva je i za Republiku Hrvatsku u kojoj se razvija sustav otvorenoga tržišnog gospodarstva.
kvaliteta; cjelovito upravljanje kvalitetom (TQM); upravljanje procesima; kvaliteta maloprodaje
nije evidentirano
engleski
Quality and Mofern Retail Trade
nije evidentirano
quality; total quality management (TQM); management of processes; quality of retail trade
nije evidentirano