"Bla-bla-bla" o zaduženosti i prezaduženosti naše zemlje prema inozemstvu (CROSBI ID 138166)

Perišin, Ivo "Bla-bla-bla" o zaduženosti i prezaduženosti naše zemlje prema inozemstvu // Ekonomija (Zagreb), 2 (2008), 379-384

Perišin, Ivo

"Bla-bla-bla" o zaduženosti i prezaduženosti naše zemlje prema inozemstvu

Tekst "Bla-bla-bla" o zaduženosti i prezaduženosti naše zemlje prema inozemstvu" tek je jedan fragment šireg promatranja uzburkane svjetske gospodarske scene kojom se autor već godinama bavi. Sam naslov proizlazi iz autorove kritičnosti prema mnoštvu "stručnih i nestručnih" objašnjenja kojima se obasipa javnost sa svih strana nudeći rješenja glavnih problema hrvatskoga gospodarstva. Najveća je mana tih razmatranja u tome što nisu izraz cjelovitog sagledavanja velikog broja međusobno povezanih čimbenika na osnovi kojeg bi se mogla stvarati uspješna ekonomska i razvojna politika. Autor ukazuje na svjetske primjere, a ujedno podsjeća i na zanimljive primjere iz prošlosti bivše države, rasprave o inflaciji, posebno u vrijeme kada je sam obavljao funkciju guvernera Narodne banke Jugoslavije (1969.-1971.). Svi ti primjeri navedeni su kao upozorenje da se unatoč svakodnevnim receptima o smanjenju zaduženosti, jaza između uvoza i izvoza, raspravama za ili protiv inflacije, ništa ne čini da bi se razgradila uspješna ekonomska politika koja bi onemogućavala rasipanje mukotrpno stvorenog dohotka, čime se stvara manjak kapitala i onda pribavlja zaduživanjem u inozemstvu.

hrvatsko gospodarstvo; inflacija; jaz između uvoza i izvoza; ekonomska politika

"Blah-Blah-Blah" on Croatian's Foreign Overindebtedness

Croatian economy; inflation; export-import gap; economic policy