Mijenjanje odgojno-obrazovne prakse - put ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 138176)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vujičić, Lidija
hrvatski
Mijenjanje odgojno-obrazovne prakse - put ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju
U stručnoj i znanstvenoj literaturi navodi se veliki broj izvora koji izlažu i obrazlažu razloge neuspjeha reformi u svijetu, s naglaskom na neuspjehe mijenjanja odgojno-obrazovne prakse. Pozivajući se na mnoge autore (Bruner (2000), Fullan, (1993, 1999), Hopkins (2001) i dr.), u osnovi promišljanja ovog rada je teza da se prave, dugoročne, kvalitetne, promjene u odgoju i obrazovanju mogu dogoditi izravnim mijenjanjem odgojno-obrazovne prakse u ustanovi. Pri tom mijenjanje odgojno-obrazovne prakse u ustanovi, ne znači samo promjenu organizacijskih, tj. strukturalnih dimenzija u ustanovi, nego još više zahtijeva promjenu načina razmišljanja učitelja, tj. podizanje kvalitete njihova razumijevanja odgojno-obrazovnog procesa. Razumijevanje odgojno- obrazovne prakse povezano je sa stručnim usavršavanjem učitelja kao strategijom u procesu mijenjanja odgojno-obrazovne prakse na putu ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju. Radi se o profesionalnom usavršavanju učitelja kao kontinuiranom, cjeloživotnom procesu a refleksivnoj praksi kao permanentnoj strategiji učenja.
izravno mijenjanje odgojno-obrazovne prakse; obrazovne reforme; refleksivna praksa; stručno usavršavanje; učenje
nije evidentirano
engleski
Changing educational practice - way to qualitative changes in education
nije evidentirano
direct changing of educational practice; educational reforms; reflective practice; professional improvement; learning
nije evidentirano