Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stručno usavršavanje učitelja (CROSBI ID 138179)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Vujičić, Lidija Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stručno usavršavanje učitelja // Magistra Iadertina, 2 (2007), 2; 91-106

Podaci o odgovornosti

Vujičić, Lidija

hrvatski

Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stručno usavršavanje učitelja

O stručnom usavršavanju učitelja, autorica promišlja pozivajući se na mnoge autore, kao institucijskom razvoju u mijenjanju kulture odgojno – obrazovne ustanove koja na taj način povećava svoje kapacitete za kontinuirane promjene odgojno-obrazovne prakse, a ne samo implementaciju pojedinih inovacija. Posebno iz razloga što postojanje novih razrađenih kurikuluma, zakonskih akata i drugih propisa, koji određuju ili bi trebali usmjeravati odgojnu praksu, nije dostatno za njezino kvalitetno mijenjanje. O odgojno-obrazovnoj ustanovi raspravlja kao o jednoj organizaciji, a o kulturi kao svojstvu organizacije kojem se njezini članovi trebaju prilagođavati u procesu stalne evolucije. Zastupa tezu o potrebi drugačijeg pristupa stručnom usavršavanju učitelja, usmjerenog na izravno istraživanje i mijenjanje osobne prakse. O stručnom usavršavanju učitelja promišlja kao o strategiji u procesu mijenjanja kulture odgojno – obrazovne ustanove. Vizija cjeloživotnog učenja i neprestanog profesionalnog razvoja zahtijeva učitelja koji će znati kritički razmišljati, koji je osposobljen za refleksiju i evaluaciju, koji zna potražiti ili osigurati preduvjete za razvoj svakog pojedinog učenika te koji zna poticati i podržavati učenike u procesu učenja. O učitelju se promišlja, prije svega, kao inicijatoru promjena, pokretaču za učenje, koji se brine za svoj osobni i profesionalni razvoj i koji je dio organizacije koja se razvija i uči, a o refleksiji kao značajnoj karakteristici profesionalnog razvoja učitelja.

kapacitet za promjene; kultura odgojno-obrazovne ustanove; refleksivna praksa; stručno usavršavanje; škola; učenje; učitelj

nije evidentirano

engleski

Culture of educational institutions and teacher professional training

nije evidentirano

capacity for change; culture of educational institutions; reflective practice; professional training; school; learning; teacher.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (2)

2007.

91-106

objavljeno

1846-3606

1849-0018

Povezanost rada

Pedagogija