Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Psihometrijske karakteristike dviju verzija Testa rječnika emocija (CROSBI ID 534628)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir Psihometrijske karakteristike dviju verzija Testa rječnika emocija // Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost / Lopižić, Josip (ur.). Zagreb: Naklada Slap, 2007. str. 54-54

Podaci o odgovornosti

Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir

hrvatski

Psihometrijske karakteristike dviju verzija Testa rječnika emocija

Emocionalna inteligencija definira se kao skup sposobnosti uočavanja, razumijevanja, regulacije i upravljanja svojim i emocijama drugih osoba. Budući da se govori o sposobnostima, mjerenje tako definirane EI je prvenstveno usmjereno na testove. Od navedenog seta različitih sposobnosti, sposobnost koja se najbolje može operacionalizirati u formi testova inteligencije je razumijevanje emocija. Razumijevanje emocija ispituje se Testom rječnika emocija (Takšić, Harambašić i Velemir, 2003). Test rječnika emocija istih je formalnih osobina kao i subtest Rječnika iz baterije Kalifornijskih testova mentalne zrelosti (KTMZ), što znači da postoji zadana riječ i šest predloženih odgovora, od kojih je samo jedan točan prema Anićevom rječniku. Sve riječi u testu označavaju različita emocionalna stanja i birana su uz pomoć i sugestije eksperata koji se bave područjem emocija. Konačna verzija testa, dobivena nakon nekoliko preliminarnih istraživanja, sadrži 102 zadatka. Na uzorku srednjoškolaca Test rječnika emocija (TRE) pokazao je zadovoljavajuće metrijske osobine, uz pouzdanost od α =0, 91, a dobivene su značajne, ali umjerene korelacija s testovima inteligencije iz KTMZ. Najveća povezanost bila je s Testom rječnika iz iste baterije (r=0, 67), ali je nakon korekcije zbog atenuacije još uvijek ostalo 44% specifične varijance Testa rječnika emocija, što govori u prilog konvergentno-divergentnoj valjanosti. Kratka verzija testa sastoji se od 35 čestica (preuzetih iz originalnog testa), koje su imale najbolje metrijske karakteristike. Podaci dobiveni na uzorku srednjoškolaca pokazuju da je i kratka verzija testa zadržala dobru pouzdanost od α =0, 91, uz prosječnu korelaciju među česticama od 0, 22 (Šiljan, 2005).

test rječnika emocija; emocionalna inteligencija; razumijevanje emocija

nije evidentirano

engleski

Psychometric characteristics of the two version of the Vocabulary Emotion Test (VET)

nije evidentirano

vocabulary emotion test; emotional intelligence; emotional understanding

nije evidentirano

Podaci o prilogu

54-54.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost

Lopižić, Josip

Zagreb: Naklada Slap

Podaci o skupu

15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

predavanje

14.11.2007-17.11.2007

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija