Češki poetizam u zrcalu djela Karela Teigea (CROSBI ID 5035)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Ivanković, Katica Češki poetizam u zrcalu djela Karela Teigea. Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2007

Ivanković, Katica

Češki poetizam u zrcalu djela Karela Teigea

Knjiga Češki poetizam u zrcalu djela Karela Teigea podijeljena je u tri veće cjeline: I. Književnopovijesno lociranje češke avangarde, II. Povijest češke književne avangarde (češkog poetizma) u svjetlu avangardnog opusa Karela Teigea, III. Teigeova avangardna teorija umjetnosti. Središnja tema jest opus Karela Teigea, jednog od najznačajnijih sudionika češke književne avangarde, koji je, međutim, u njoj participirao gotovo isključivo kao pisac programa i manifesta te kao organizator književnoga života. Stoga njegov opus ima sporno mjesto unutar cjeline avangardnoga korpusa, budući da ga nije moguće odrediti ni kao književni ni kao teorijski. Usto je ideološki jasno profiliran pa je izazivao izrazita ideološka vrednovanja slijedom čega je počesto recepcijski zapostavljan (prešućivan ili čak zabranjivan). Autorica je istražila je taj opus u sprezi s avangardnom književnom produkcijom osvijetlivši odnos njihove uzajamne uvjetovanosti te prepoznavši u Teigeovu udjelu osobiti oblik kreativnosti, koji se kreće od promišljanja i tvorenja uvjeta umjetničkoga stvaranja do izravnoga sudjelovanja u intermedijalnim avangardnim projektima. Time se baca novo svjetlo i na Teigeov opus i na češku književnu avangardu (konkretno češki poetizam, kako se naziva češki avangardni književni smjer).

češka književnost; avangarda; češki poetizam

Czech Poeticism in the Works of Karel Teige

Czech literature; avant-garde; Czech poeticism