Tipologija pogrješaka u pisanim sastavcima učenika prvog razreda osnovne škole (CROSBI ID 35535)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bežen, Ante ; Conjar, Bogdanka
hrvatski
Tipologija pogrješaka u pisanim sastavcima učenika prvog razreda osnovne škole
U radu se govori o nekim jezičnim (gramatičkim, pravopisnim, stilskim) i nekim grafemskim pogrješkama (duktusu, morfologiji, disgrafiji) u sastavcima učenika prvog razreda. Istraživanje na uzorku od 389 učenika prvog razreda osnovnih škola u Karlovcu pokazalo je da je najviše morfoloških odstupanja, a zatim gramatičkih. Prosjek odstupanja je 17 riječi po učeniku, što u prosjeku napisanih riječi iznosi 41%. Dakle, od ukupno napisanih riječi, točno je napisano 59 %. Analiza rezultata prema spolu pokazala je da se učenici prvih razreda osnovnih karlovačkih škola statistički značajno razlikuju u odstupanjima od standardnog hrvatskog jezika prilikom pisanja sastavka pri istoj motivaciji. Prosječan broj odstupanja koje su producirali dječaci statistički je značajno veći od prosječnog broja odstupanja koje su producirale djevojčice.
osnovna škola, pisani sastavak, jezična odstupanja, grafemska odstupanja, standardni književni jezik
nije evidentirano
engleski
Typology of errors in written work by first graders in primary school
nije evidentirano
primary school, essay, language related mistakes, graphemic deviations, standard language
nije evidentirano
Podaci o prilogu
30-41.
objavljeno
Podaci o knjizi
Rano učenje hrvatskoga jezika
Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja ; Požgaj-Hadži, Vesna
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2008.
978-953-99326-6-2