POTICAJ RAZMIŠLJANJU O BOLONJSKOM PROCESU (CROSBI ID 139053)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Barković, Dražen
hrvatski
POTICAJ RAZMIŠLJANJU O BOLONJSKOM PROCESU
Bolonjski je proces inicijativa među vladama koja smjera stvaranju europskoga prostora visokog obrazovanja do 2010. i promoviranju europskoga sustava visokoškolskog obrazovanja na svjetskoj razini. Europski sustav visokih škola koje se mora potvrdit u tržišnim uvjetima ima konsekutivne organizacijske oblike. Preddiplomski, diplomski i poslijediplomski programi upravo su odgovor na različite studentske želje u pogledu obrazovnih programa. Stvarni temelji takvoga pristupa leže u pristupu po kojemu se odluka o obrazovanju shvaća kao investicija u ljudski kapital. Tko se trudi postići bolje obrazovanje, ostvaruje kasnije prinos u obliku većega životnoga dohotka i smanjene mogućnosti gubitka dohotka, na primjer zbog nezaposlenosti. Ovaj se rad temelji na ekonomskim situacijama na tržištu visokoškolskog obrazovanja s njegovom potražnjom, ponudom, učincima i na mehanizmu racionalnog odlučivanja kako bi se minimizirali rizici izbora studija potrebnog za buduće zanimanje. Paralelno se javlja proces u kojemu država smanjuje nadgledanje odnosno kontrolu visokih škola ; umjesto toga djeluje na ostvarenje ciljnih zadataka preko raspodjele sredstava. U vezi s Bolonjskim procesom javljaju se kritike u odnosu na pojedine probleme njegove primjenjivosti pa sve do njegova odbacivanja.
Bolonjska deklaracija; visokoškolsko obrazovanje; ljudski kapital; rizik
nije evidentirano
engleski
INCENTIVE TO THINKING ON BOLOGNA PROCESS
nije evidentirano
Bologna declaration; university education level; human capital; risk
nije evidentirano