Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 535487)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Babić, Ana ; Buško, Vesna Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 82-82

Podaci o odgovornosti

Babić, Ana ; Buško, Vesna

hrvatski

Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji

U okviru ovog istraživanja pokušali smo odmjeriti neke od faceta sposobnosti emocionalne inteligencije predviđenih modelom Mayera i Saloveya (1997), utvrditi međusobne povezanosti tih mjera, te ispitati koliko one doprinose objašnjenju socijalne prilagodbe kod učenika adolescentne dobi. U svrhu mjerenja sposobnosti upravljanja svojim i tuđim emocijama konstruirali smo objektivan test maksimalnog učinka, čije su osnovne deskriptivne i metrijske karakteristike ovdje prikazane. Neke od ostalih sposobnosti pretpostavljenih ovim modelom EI pokušali smo odmjeriti vršnjačkim procjenama. Navedeni instrumenti primijenjeni su na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Dobivene su niske do umjerene statistički značajne međusobne korelacije vršnjačkih procjena različitih sposobnosti emocionalne inteligencije, te niske statistički značajne korelacije testa učinka s vršnjačkim procjenama sposobnosti izražavanja osjećaja riječima i smirivanja svađe u razredu. Socijalnu prilagodbu učenika operacionalizirali smo kao rezultat postignut primjenom sociometrijskog upitnika u razrednom odjelu. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da se regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije može objasniti 56% varijance sociometrijskog statusa. Značajnim pojedinačnim prediktorima socijalne prilagodbe pokazale su se procjene sposobnosti izražavanja osjećaja riječima, smirivanja svađe u razredu i razveseljavanja drugih. Uloga Testa upravljanja emocijama u toj konstelaciji varijabli nije se pokazala značajna.

emocionalna inteligencija; socijalna prilagodba; adolescencija

nije evidentirano

engleski

Emotional intelligence and social adjustment in early adolescence

nije evidentirano

emotional intelligence; social adjustment; adolescence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

82-82.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja

Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-302-9

Podaci o skupu

18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

13.12.2007-15.12.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija