Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 535487)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Babić, Ana ; Buško, Vesna
hrvatski
Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji
U okviru ovog istraživanja pokušali smo odmjeriti neke od faceta sposobnosti emocionalne inteligencije predviđenih modelom Mayera i Saloveya (1997), utvrditi međusobne povezanosti tih mjera, te ispitati koliko one doprinose objašnjenju socijalne prilagodbe kod učenika adolescentne dobi. U svrhu mjerenja sposobnosti upravljanja svojim i tuđim emocijama konstruirali smo objektivan test maksimalnog učinka, čije su osnovne deskriptivne i metrijske karakteristike ovdje prikazane. Neke od ostalih sposobnosti pretpostavljenih ovim modelom EI pokušali smo odmjeriti vršnjačkim procjenama. Navedeni instrumenti primijenjeni su na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Dobivene su niske do umjerene statistički značajne međusobne korelacije vršnjačkih procjena različitih sposobnosti emocionalne inteligencije, te niske statistički značajne korelacije testa učinka s vršnjačkim procjenama sposobnosti izražavanja osjećaja riječima i smirivanja svađe u razredu. Socijalnu prilagodbu učenika operacionalizirali smo kao rezultat postignut primjenom sociometrijskog upitnika u razrednom odjelu. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da se regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije može objasniti 56% varijance sociometrijskog statusa. Značajnim pojedinačnim prediktorima socijalne prilagodbe pokazale su se procjene sposobnosti izražavanja osjećaja riječima, smirivanja svađe u razredu i razveseljavanja drugih. Uloga Testa upravljanja emocijama u toj konstelaciji varijabli nije se pokazala značajna.
emocionalna inteligencija; socijalna prilagodba; adolescencija
nije evidentirano
engleski
Emotional intelligence and social adjustment in early adolescence
nije evidentirano
emotional intelligence; social adjustment; adolescence
nije evidentirano
Podaci o prilogu
82-82.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
978-953-175-302-9
Podaci o skupu
18. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
13.12.2007-15.12.2007
Zagreb, Hrvatska