Engleski jezik u Hrvatskoj – od potreba do postignuća (CROSBI ID 139361)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mihaljević Djigunović, Jelena ; Bagarić, Vesna
hrvatski
Engleski jezik u Hrvatskoj – od potreba do postignuća
U ovome prilogu opisuju se ciljevi i metodologija istraživanja znanstvenoistraživačkoga projekta Engleski jezik u Hrvatskoj. Ističe se da su razlozi za pokretanje i provođenje projekta vezani uz potrebu da se politika učenja stranih jezika počne koncipirati na temelju znanstveno verificiranih pretpostavki, a ne – kao do sada – na temelju proizvoljnih i neprovjerene intuicije i stavova pojedinaca. Autorice, od kojih je jedna i voditeljica projekta, također detaljno opisuju razloge za izbor instrumenata koji su korišteni u projektu. Korištenje baterije mađarskih testova i upitnika objašnjavaju sličnošću društveno-obrazovnih konteksta u dvjema zemljama, mogućnošću komparativnih studija i činjenicom da preuzeti testovi ispituju komunikacijsku kompetenciju učenika na europskim referentnim stupnjevima A2 i B1, razinama koje su propisane i hrvatskim nacionalnim kurikulumom. U radu se opisuje predtestiranje preuzetih instrumenata i iznose rezultati toga postupka. Osim novih spoznaja o statusu engleskoga jezika u Hrvatskoj, autorice navode i niz dodatnih rezultata vezanih uz razvijanje istraživačkih kompetencija u ovome području znanstvenih propitivanja.
europski referentni stupnjevi; mjerenje afektivnih karakteristika; mjerenje komunikacijske kompetencije; predtestiranje
Članak je objavljen i na engleskom jeziku u istom broju na str. 38-50.
engleski
English in Croatia – from needs to achievements
nije evidentirano
CEFR levels; assessment of affective learner characteristics; assessment of communicative competence; pre-testing of instruments
nije evidentirano