Ispitivanje povezanosti školske samoefikasnosti, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha (CROSBI ID 349455)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Matešković, Dragana
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Ispitivanje povezanosti školske samoefikasnosti, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti povezanost akademske samoefikasnosti i ispitne anksioznosti, kao i ispitati povezanost navedenih varijabli s objektivnom mjerom školskog uspjeha kod adolescenata. Analiza podataka provedena je na ukupno 213 učenika. Kao mjerni instrumenti korištene su Skala akademske samoefikasnosti (Vulić-Prtorić i Sorić, 2006) i Skala ispitne anksioznosti (Vulić-Prtorić, 2004), te pitanje o ocjeni školskog uspjeha na kraju prethodnog razreda kao mjera školskog uspjeha. Rezultati pokazuju da učenice postižu statistički značajno više rezultate na Skali ispitne anksioznosti od dječaka. Utvrđena je statistički značajna negativna povezanost akademske samoefikasnosti sa ispitnom anksioznošću, te statististički značajna pozitiva povezanost sa školskim uspjehom.Ispitna anksioznost nije u značajnoj korelaciji sa školskim uspjehom. Ove krelacije utvrđene su kod učenica kao i kod učenika. Rezultati regresijske analize pokazuju kako je akademska samoefikasnost značajna prediktorska varijabla školskog uspjeha, dok ispitna anksioznost nije, niti je utjecala kao supresor varijabla.
akademska samoefikasnost; ispitna anksioznost; školski uspjeh
nije evidentirano
engleski
Examined relationships between academic self-efficacy, test anxiety, and school achievement
nije evidentirano
academic self-efficacy; test anxiety; school achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
35
23.01.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb