Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d. (CROSBI ID 349473)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Dujak, Davor Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d. / Segetlija, Zdenko (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2008

Podaci o odgovornosti

Dujak, Davor

Segetlija, Zdenko

hrvatski

Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d.

Magistarski rad koncipiran je na jasnom razgraničenju teorijskih spoznaja i istraživanja praktičnog primjera procesa category managementa u maloprodaji. Pri tome se posebna pozornost pridaje novostima u analitičkom pristupu pri odabiru asortimana i upravljanju prostorom koje u maloprodaju uvodi category management. Okosnicu metoda korištenih u radu čine metoda studije slučaja i metoda dubinskog intervjua, a koriste se još i metode analize, kompilacije, modeliranja i grafičkog prikazivanja, kao i deduktivna metoda, metoda komparacije i metoda sinteze. Category management se manifestira kroz provedbu category management procesa. Ovaj proces u svojoj provedbi može varirati, ali se najčešće kreće od spoznaje o osam temeljnih faza category management procesa. Tijekom procesa category managementa asortiman trgovinskog gospodarskog subjekta razvrstava se u kategorije – grupe proizvoda kreirane prema načinu na koji kupac zadovoljava određenu potrebu ili povezanu grupu potreba. Svakoj kategoriji pridaje se uloga koju će imati u asortimanu, procjenjuju se i analiziraju njezine prednosti i nedostaci, te postavljaju mjerila i ciljevi. Slijedi određivanje strategija za svaku kategoriju, te taktika za operativnu provedbu istih. Nakon toga se kreće u implementaciju koju prati kontrola učinjenog. Na primjeru hrvatskog maloprodajnog lanca Konzum d.d. prikazana je implementacija procesa category managementa u maloprodajno poslovanje jednog trgovinskog gospodarskog subjekta. Dvije su osnovne novine koje maloprodaji donosi category management, a koje su uočljive na primjeru implementacije u Konzum. Prvo, to je prebacivanje fokusa s odjela i brandova na kategorije koje postaju poslovne jedinice kojima upravljaju category manageri i njihovi timovi. Kao druga posebnost category managementa javlja se znatno veća usmjerenost na probleme odabira asortimana kategorije i dodjeljivanja prostora pojedinom artiklu iz asortimana kategorije. Uočava se i upotreba nekih novih tehnologija i softverskih rješenja koji olakšavaju odluke vezane uz asortiman i količinu prostora. Magistarski rad daje značajan doprinos za sve trgovinske gospodarske subjekte (a u manjem dijelu i za proizvodne) u boljem metodološkom shvaćanju aktivnosti u svim fazama category management procesa, a ponajviše u aktivnostima određivanja asortimana i njegovog pozicioniranja u prostoru.

category management; maloprodaja; asortiman; upravljanje prostorom

nije evidentirano

engleski

Category Management Process in Retail Trade - Example of Konzum Inc.

nije evidentirano

category management; retail trade; assortment; space management

nije evidentirano

Podaci o izdanju

220

30.04.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija