Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Hadžiosmanović, Mirza ; Pavičić, Željko Higijena namirnica animalnog podrijetla : udžbenik za 4. razred veterinarskih škola / Klanac, Zlatko (ur.). Zagreb: Profil International, 1998. 136..

Hadžiosmanović, Mirza ; Pavičić, Željko

Klanac, Zlatko

Higijena namirnica animalnog podrijetla : udžbenik za 4. razred veterinarskih škola

Udžbenik se sastoji od 135 stranica i 34 literarne reference. U prvom dijelu udžbenika obrađeni su meso i mesne prerađevine kao jedno od glavnih namirnica animalnog podrijetla. U prvom poglavlju obrađena je svrha veterinarsko - sanitarnog nadzora s osvrtom na zakonske odredbe. U drugom poglavlju "Meso i mesni proizvodi" opisuje se građa i kemijski sastav mesa, pregled životinja, klanje životinja, procijena upotrebljivosti mesa, specifičnosti klaoničke obrade peradi i konzerviranje mesa. Osim toga, prema nastavnom programu opisani su suhomesnati proizvodi, kvarenje mesa, ocjena svježine i održivosti mesa, bakterijska trovanja mesom, mesne konzerve i kobasičarski proizvodi. U drugom dijelu udžbenika obrađuje se poglavlje "Mlijeko i mliječne proizvode", pri čemu se osobita pozornost posvećuje higijeni proizvodnje mlijeka, vrstama mlijeka i mliječnih proizvoda na tržištu i pretrazi mlijeka. Treći dio udžbenika sastoji se od poglavlja "Masti", zatim "Ribe, rakove i školjke", te "Jaja i proizvode od jaja". Gledajući udžbenik u cijelosti treba naglasiti da je opremljen s tablicama i slikovnim prikazima, uključujući i dodatak kategorizacije mesa po Tomuradu. Osim toga, udžbenik u pojedinim poglavljima obuhvaća i dio praktične nastave, tako da predmetni nastavnici mogu izdvojiti taj dio gradiva i obrađivati ga u obliku seminara. Sva poglavlja su napisana pregledno, jednostavnim i razumljivim riječnikom, što svakako doprinosi na kvaliteti udžbenika.

meso i mesni proizvodi; mlijeko i mliječni proizvodi; mast; ribe rakovi i školjke; jaja i proizvodi od jaja; veterinarsko - sanitarni nadzor

Higijena namirnica animalnog podrijetla

Zagreb: Profil International