Simptomatologija kod bolesnika s disekcijom kraniocervikalnih arterija (CROSBI ID 535663)

Ažman, Dražen ; Bene, Raphael ; Strineka, Maja ; Vuković, Vlasta ; Lovrenčić-Huzjan, Arijana ; Demarin, Vida Simptomatologija kod bolesnika s disekcijom kraniocervikalnih arterija // 4. Kongres Hrvatskog društva za ultrazvuk u medicini i biologiji s međunarodnim sudjelovanjem / Hrvatsko društvo za ultrazvuk u medicini i biologiji (ur.). Zagreb, 2008. str. 45-45

Ažman, Dražen ; Bene, Raphael ; Strineka, Maja ; Vuković, Vlasta ; Lovrenčić-Huzjan, Arijana ; Demarin, Vida

Simptomatologija kod bolesnika s disekcijom kraniocervikalnih arterija

Ciljevi: Sve se češće otkrivaju disekcije kraniocervikalnih arterija uslijed pojačane svijesti o kliničkoj slici kao i uslijed napretka u metodama slikovnog prikaza. Bolesnici i metode: Tijekom godinu dana u cerebrovaskularnom laboratoriju smo pregledali 20 bolesnika s disekcijom kraniocervikalne arterije. Analizirana je klinička slika i lokalizacija disekcije kao i pregledi tijekom praćenja. Rezultati: Dvadeset bolesnika je podijeljeno u četiri grupe: u prvoj su se grupi sva 4 bolesnika s disekcijom zajedničke karotidne arterije, sa ili bez pridružene aortalne disekcije, prezentirala s boli. U drugoj grupi, s disekcijom unutrašnje karotide, 5 od 11 bolesnika je javilo bol, ishemične simptome su imali svi bolesnici, dok su 3 bolesnika imala Hornerov sindrom ili perifernu parezu moždanih živaca. Niti jedan od 4 bolesnika u trećoj skupini s disecirajućim plakom nije osjetio bol, ali su svi imali ishemijsku simptomatologiju. Četvrtu je grupu činio jedan bolesnik s bezbolnom izoliranom disekcijom vertebralne arterije, koji se prezentirao kliničkom slikom moždanogm udara. Zaključak: Bol je bila najizraženiji simptom kod bolesnika s disekcijom proksimalnijih kraniocervikalnih arterija. Ultrazvuk je omogućio daljnje praćenje disekcija.

disekcija ; bol ; ultrazvuk

Simptomatology in patients with craniocervical artery dissection

dissection ; pain ; ultrasound