Leksičko znanje mladeži oštećena sluha (CROSBI ID 139573)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Radić, Ivona ; Bradarić-Jončić, Sandra ; Farago, Emica
hrvatski
Leksičko znanje mladeži oštećena sluha
Cilj rada bio je ispitati usvojenost leksičkog znanja kod ispitanika oštećena sluha te utvrditi razlike među ispitanicima s obzirom na slušni status (gluhi-nagluhi-implantirani) te vrstu škole koju pohađaju (redovna i posebna srednja škola). Uzorak čini 48 slušno oštećenih ispitanika, kronološke dobi od 15, 2 – 21, 5 godina. Od ukupno 48 ispitanika oštećena sluha, 25 ih je gluhih s klasičnim slušnim pomagalima, 17 njih s kohlearnim implantima i 6 nagluhih. Sedamnaest ispitanika integrirano je u redovne škole, a 31 ispitanik pohađa posebnu školu za slušno oštećene. Njihovi rezultati uspoređeni su s rezultatima čujućih srednjoškolaca ( N=48 ) na testu rječnika. Leksičko znanje ispitano je hrvatskom verzijom Peabody Picture Vocabulary Testa. Rezultati na testu rječnika pokazali su uočljivo kašnjenje ispitanika oštećena sluha u odnosu na čujuće ispitanike. Slušnooštećeni ispitanici integrirani u redovne škole postigli su značajno bolji rezultat od ispitanika iz posebne škole. Nisu utvrđene razlike u leksičkom znanju između gluhih, i implantiranih srednjškolaca.
gluhoća ; kohlearni implanti ; jezična znanja ; leksičko znanje
nije evidentirano
engleski
Lexicall skills of hearing impaired youth
nije evidentirano
deafness ; cochlear implants ; linguistic skills ; lexical skills
nije evidentirano