Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha (CROSBI ID 139755)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Grozdek, Mateja ; Kuterovac Jagodić, Gordana ; Zarevski, Predrag Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha // Suvremena psihologija, 10 (2007), 1; 37-54

Podaci o odgovornosti

Grozdek, Mateja ; Kuterovac Jagodić, Gordana ; Zarevski, Predrag

hrvatski

Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha

Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u samopoimanju među srednjoškolcima različitog školskog uspjeha, spola i vrste škole koju pohađaju (gimnazija ili strukovna škola), te ispitati strukturu samopoimanja učenika različitog školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 308 učenika (55, 2% učenice) drugih razreda 4 zagrebačke srednje škole prosječne dobi od 16 godina. Sudionici su prema školskom uspjehu svrstani u 3 skupine: “ učenici lošeg školskog uspjeha” (učenici upućeni na popravni ispit ili pali razred, N = 89), “ učenici srednjeg školskog uspjeha” (dovoljan i dobar uspjeh, N = 82) te “ učenici dobrog školskog uspjeha” (školsku su godinu završili s vrlo dobrim i odličnim uspjehom, N = 137). Samopoimanje je procijenjeno Skalom percipirane kompetentnosti (Brajša-Žganec i sur., 2000) nastaloj adaptacijom istoimene skale Harterove (1985) koja mjeri opće samovrednovanje, školsku kompetentnost, socijalno prihvaćanje, tjelesni izgled, sportsku kompetentnost i regulaciju ponašanja. Vrlo dobri i odlični učenici sebe doživljavaju značajno školski kompetentnijima u odnosu na druge dvije skupine učenika. Učenici najslabijeg školskog uspjeha, u odnosu na dvije skupine učenika, drže i kako su slabiji u regulaciji ponašanja. Utvrđene su značajne spolne razlike na dimenzijama regulacije ponašanja (na kojoj djevojke ostvaruju više rezultate) i sportske kompetentnosti i tjelesnog izgleda (na kojima mladići postižu više rezultate). Vrsta škole koja se pohađa u interakciji sa školskim uspjehom vezana je uz neke aspekte samopoimanja, osobito školske kompetentnosti i tjelesnog izgleda. Utvrđene su i strukturalne razlike u samopoimanju kod učenika različite školske uspješnosti.

samopoimanje ; školski uspjeh ; srednjoškolci ; spolne razlike

nije evidentirano

engleski

Self-concept among high-school students of different academic achievement

nije evidentirano

self-concept ; academic achievement ; high school students ; gender differences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10 (1)

2007.

37-54

objavljeno

1331-9264

2584-3052

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice