Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha (CROSBI ID 139755)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Grozdek, Mateja ; Kuterovac Jagodić, Gordana ; Zarevski, Predrag
hrvatski
Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u samopoimanju među srednjoškolcima različitog školskog uspjeha, spola i vrste škole koju pohađaju (gimnazija ili strukovna škola), te ispitati strukturu samopoimanja učenika različitog školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 308 učenika (55, 2% učenice) drugih razreda 4 zagrebačke srednje škole prosječne dobi od 16 godina. Sudionici su prema školskom uspjehu svrstani u 3 skupine: “ učenici lošeg školskog uspjeha” (učenici upućeni na popravni ispit ili pali razred, N = 89), “ učenici srednjeg školskog uspjeha” (dovoljan i dobar uspjeh, N = 82) te “ učenici dobrog školskog uspjeha” (školsku su godinu završili s vrlo dobrim i odličnim uspjehom, N = 137). Samopoimanje je procijenjeno Skalom percipirane kompetentnosti (Brajša-Žganec i sur., 2000) nastaloj adaptacijom istoimene skale Harterove (1985) koja mjeri opće samovrednovanje, školsku kompetentnost, socijalno prihvaćanje, tjelesni izgled, sportsku kompetentnost i regulaciju ponašanja. Vrlo dobri i odlični učenici sebe doživljavaju značajno školski kompetentnijima u odnosu na druge dvije skupine učenika. Učenici najslabijeg školskog uspjeha, u odnosu na dvije skupine učenika, drže i kako su slabiji u regulaciji ponašanja. Utvrđene su značajne spolne razlike na dimenzijama regulacije ponašanja (na kojoj djevojke ostvaruju više rezultate) i sportske kompetentnosti i tjelesnog izgleda (na kojima mladići postižu više rezultate). Vrsta škole koja se pohađa u interakciji sa školskim uspjehom vezana je uz neke aspekte samopoimanja, osobito školske kompetentnosti i tjelesnog izgleda. Utvrđene su i strukturalne razlike u samopoimanju kod učenika različite školske uspješnosti.
samopoimanje ; školski uspjeh ; srednjoškolci ; spolne razlike
nije evidentirano
engleski
Self-concept among high-school students of different academic achievement
nije evidentirano
self-concept ; academic achievement ; high school students ; gender differences
nije evidentirano