Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata (CROSBI ID 535960)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Planinić, Maja ; Ivanjek, Lana ; Sušac, Ana ; Pećina, Planinka ; Krsnik, Rudolf ; Planinić, Mirko ; Jakopović, Željko ; Halusek, Vlado Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata. 2007

Podaci o odgovornosti

Planinić, Maja ; Ivanjek, Lana ; Sušac, Ana ; Pećina, Planinka ; Krsnik, Rudolf ; Planinić, Mirko ; Jakopović, Željko ; Halusek, Vlado

hrvatski

Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata

Provedeno je opsežno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji hrvatskih gimnazijskih maturanata. Testiran je uzorak od 1676 hrvatskih učenika četvrtih razreda gimnazija. U uzorku su bile proporcionalno zastupljene sve hrvatske regije, te sve vrste gimnazija. Učenici su testirani američkim testom Force Concept Inventory, koji se široko koristi u svijetu kao dijagnostički instrument konceptualnog razumijevanja mehanike kod učenika srednjih škola i studenata na sveučilištu. Općenito je prihvaćeno da rezultat od 60% na tom testu predstavlja minimum konceptualnog razumijevanja mehanike, koji je nužan da bi student mogao samostalno pratiti uvodne kolegije nastave na sveučilištu. Prosječni rezultat na testu za cijelu populaciju bio je (27, 7+/-0, 4)%. To pokazuje da većina učenika napušta srednju školu s niskim razumijevanjem koncepta sile, značajno ispod praga od 60%. Iznad 60 % nalazimo tek 4, 7% učenika u cijelom uzorku. Ako tu situaciju projiciramo na cijelu populaciju, dolazimo do zaključka da ćemo u njoj naći svega oko 600 učenika s donekle zadovoljavajućim konceptualnom razumijevanjem mehanike. To je svakako premala brojka u usporedbi s otprilike 8500 potrebnih kandidata na prirodoslovnim, tehničkim i biomedicinskim fakultetima, na kojima se traži razumijevanje fizike.

nastava fizike; konceptualno razumijevanje; mehanika; Force Concept Inventory

nije evidentirano

engleski

Conceptual understanding of mechanics in Croatian high school students

nije evidentirano

physics education; conceptual understanding; mechanics; Force Concept Inventory

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

5. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva

poster

01.01.2007-01.01.2007

Primošten, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika, Pedagogija