Kap preko ruba čaše : Klimatske promjene - svijet i Hrvatska (CROSBI ID 5185)

Autorska knjiga | monografija (stručna)

Lay, Vladimir ; Kufrin, Krešimir ; Puđak, Jelena Kap preko ruba čaše : Klimatske promjene - svijet i Hrvatska. Zagreb: Hrvatski centar ITI – International theatre Institute, 2007

Lay, Vladimir ; Kufrin, Krešimir ; Puđak, Jelena

Kap preko ruba čaše : Klimatske promjene - svijet i Hrvatska

U knjizi se prikazuju uzroci klimatskih promjena i njihove posljedice na globalnoj i nacionalnoj razini. Raspravlja se o mogućim društvenim odgovorima na klimatske promjene i uloge različitih aktera. Posebno poglavlje posvećeno je očekivanim učincima klimatskih promjena u Hrvatskoj i maogućnostima njihova ublažavanja. U zaključku se pledira za sustavne aktivnosti u odgoju i obrazovanju o klimatskim promjenama. Predmet priručnika je utjecaj ljudskog djelovanja na klimatske promjene. U prvom planu je detaljni prikaz procesa nastajanja stakleničkih plinova kao uzročnika globalnog zagrijavanja i klimatskih promjena. Zatim slijedi prikaz cijelog spektra posljedica klimatskih promjena na razini svijeta, Europe i Hrvatske. Treći dio ("Globalni odgovor") je posvećen opisivanju napora koje je svijetska znanstvena i politička zajednica do sada poduzela da bi ovladala ovim rastućim problemom narušavanja globalnog ekološkog sustava. Posljednji dio je posvećen uvođenju u problem "što se može (u)činiti?" s time da se ova tema ovdje posebno ne razvija.

klimatske promjene; održivi razvoj; Hrvatska

Knjizi je priložen CD (prvo izdanje knjige, 2007.), odnosno DVD (drugo izdanje knjige, 2008.). Ovo je priručnik za podizanje javne svijesti i širenje osnovnih znanja u Hrvatskoj i to glede karakteristika, uzroka i posljedica na području globalnog zagrijavanja i klimatskih promjena. Obrađen je svijet, ali je posebna pažnja posvećena uzrocima stvaranja stakleničkih plinova u Hrvatskoj i scenarijima posljedica klimatskih promjena u Hrvatskoj u 21. stoljeću.

A Drop over the Edge of Glass : Climate change - the world and Croatia

climate change; sustainable development; Croatia

Zagreb: Hrvatski centar ITI – International theatre Institute