Primjena Programa poticanja senzorne integracije u habilitaciji/rehabilitacijij djece i mladih s autističnim spektrom poremećaja (CROSBI ID 536283)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Fulgosi-Masnjak, Rea ; Masnjak, Mia
hrvatski
Primjena Programa poticanja senzorne integracije u habilitaciji/rehabilitacijij djece i mladih s autističnim spektrom poremećaja
Primjenom habilitacijsko – rehbailitacijskog programa poticanja senzorne integracije u radu s djecom i mladima s ASP željelo se utjecati na povišenje njihove senzorne integracije. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li i kakve su prirode teškoće u senzornoj integraciji ovih osoba kako bi se izradio i primijenio poseban individualizirani Program poticanja senzorne integracije. U tu je svrhu ispitan uzorak N=27 korisnika Centra za autizam zagreb, oba spola, u dobi od 7 – 21 godine. Ženskih ispitanika bilo je 9, a muških 18. U dnevnom tretmanu bilo je 13 korisnika, dok je njih 14 institucionalno smješteno. Ispitivanje je provedeno u 2 vremenske točke, tako da su ispitanici inicijalno i finalno procijenjeni Sustavom za procjenu senzorne integracije (prijevod i adaptacija, Fulgosi – Masnjak i sur., 2003). Osim toga, provedena je i tehnika sustavnog promatranja. Na osnovu inicijalnih rezultata procjene koji su ukazali na specifične teškoće senzorne integracije u pojedinim osjetnim područjima, izrađeni su individualizirani habilitacijsko – rehabilitacijski programi koji su sustavno provođeni kroz jednogodišnji vremenski period. Finalan procjena pokazala je učinkovitost primijenjenih programa rada u poboljšanju stupnja senzorne integracije u nekim osjetnim područjima naših ispitanika. Ovakav pristup u izradi habilitacijsko – rehabilitacijskih programa rada, temeljen na objektivnoj procjeni funkcioniranja ispitanika, ne samo da se pokazao učinkovit kod ispitanog uzorka, nego pruža smjernice za izradu sličnih programa čiji će se efekti također moći objektivno pratiti.
senzorna integracija; autistični spektar poremećaja
nije evidentirano
engleski
Using the program for sensory integration stimulation in the habilitation/rehabilitation of children and youth with autism spectrum disorders
nije evidentirano
sensory integration; autism spectrum disorders
nije evidentirano
Podaci o prilogu
130-131.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko - rehabilitacijskim znanostima
Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-58-9
Podaci o skupu
ISTRAŽIVANJA U EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIM ZNANOSTIMA
poster
14.07.2007-16.07.2007
Zagreb, Hrvatska