Rašomon u međuosobnim odnosima učitelja i učenika (CROSBI ID 85132)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bratanić, Marija ; Cigetić, Ružica ; Puškar, Stjepan
hrvatski
Rašomon u međuosobnim odnosima učitelja i učenika
Istraživanje je provedeno u osnovnoj školi među predmetnim učiteljima i učenicima od V.-VIII. razreda. Usporedba rezultata otkrila je da učitelji i učenici doživljaju odnose sa svojih motrišta, te da se u mnogim stvarima razilaze i imaju proturječna mišljenja i stavove. Neslaganje je u većoj mjeri izraženo kada se radi o ljubavi učitelja prema učenicima, hrabrenju i poticanju učenika, razumijevanju učenika, poštivanju učenikove osobe, sposobnosti učitelja da sasluša učenika, povjerenja učenika prema učitelju. Riječ je o ključnim pitanjima na kojima počiva njihov međuosobni odnos. Neslaganje u ovim pitanjima remeti unutarnji sklad te, time narušava ostvarivanje učinkovitosti njihovog zajedničkog rada. Slaganje u mišljenjima i stavovima učitelja i učenika, pojavilo se vezano uz ljubav učitelja prema poslu, strahu učenika prema učitelju, kažnjavanju učenika, reverzibilnosti izjava učitelja, uzvraćanje na pozdrav učenika, raspravljanje o problemima učenika i gledanje kroz prste učeniku. Djelomično se slažu u vrijeđajnju učenika od strane učitelja, zatim da je učitelj uzor učeniku, raspoloženju učitelja, druženju izvan nastave i po pitanju hvatanja učenika u neznanju. Rezultati istraživanja potaknuli su pitanje pedagoške kompetentnosti učitelja i postavili zahtjev za osuvremenjivanjem učiteljskih studija za razrednu i predmetnu nastavu.
rašomon; učitelj; učenik; međuosobni odnos
nije evidentirano
engleski
Rashomon in teachers' and pupils' interrelations
nije evidentirano
rashomon; teacher; pupil; interrelationship
nije evidentirano