Usmena književnost u hrvatskim osnovnoškolskim čitankama viših razreda (CROSBI ID 140540)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kos-Lajtman, Andrijana
hrvatski
Usmena književnost u hrvatskim osnovnoškolskim čitankama viših razreda
U radu se istražuje status usmene hrvatske književnosti u našim osnovnoškolskim čitankama viših razreda, na dvije temeljne razine – na razini "čistih" narodnih tekstova te na razini tekstova pisane književnosti koji uspostavljaju specifične interferencijske procese s usmenom književnošću. Kod tekstova narodne književnosti utvrđivali smo brojnost te kakva im je žanrovska i dijalektalna pripadnost. Kod tekstova pisane književnosti s evidentnim procesima interferencije, osim brojnosti, nastojali smo utvrditi u čemu se sastoje dodiri te, osobito, koja ime je funkcija. Pri tome smo se rukovodili okvirnom raspodjelom koja razlikuje šest najčešćih funkcija interferencije. Među zaključcima do kojih je istraživanje dovelo ističe se uvid u nedovoljnu disperzivnost spomenutih funkcija u našim čitankama, osobito što se tiče relativno slabe zastupljenosti one vrste tekstova koji zahvaljujući interferiranju usmenih i pisanih poetičkih modela postižu ludizam te tzv. novu bajkovitost, dvije recepcijski najatraktivnije funkcije.
usmena i pisana književnost; procesi interferencije; čitanke; funkcije interferencije
nije evidentirano
engleski
Oral Literature in the Croatian Primary School Textbooks in Higher Grades
nije evidentirano
oral and written literature; processes of interference; textbooks; functions of interference
nije evidentirano