Naglasak u hrvatskome književnom jeziku (CROSBI ID 5220)

Vukušić, Stjepan ; Zoričić, Ivan ; Grasselli- Vukušić, Marija Naglasak u hrvatskome književnom jeziku. Zagreb: Nakladni zavod Globus, 2007

Vukušić, Stjepan ; Zoričić, Ivan ; Grasselli- Vukušić, Marija

Naglasak u hrvatskome književnom jeziku

U knjizi je po prvi put u hrvatskom jezikoslovlju iscrpno i potpuno prikazan naglasni sustav hrvatskoga standardnog jezika, uključujući sve njegove posebnosti i temeljna obilježja. Pisana je kao sveučilišni udžbenik s uobičajenom znanstvenom aparaturom, ali istodobno jednostavno i pregledno tako da se i obični čitatelj u njoj može lako snaći kada traži neki naglasni podatak. Ona predstavlja vrhunac znanstvenog bavljenja naglasnom problematikom svojih autora. Nakladnik je djelo uvrstio u poznatu seriju Velika hrvatska gramatika kao četvrtu knjigu te cjeline.Vrlo opsežna i temeljita knjiga (685 str.) Naglasak u hrvatskome standardnom jeziku troje autora: Stjepana Vukušića, Ivana Zoričića i Marije Graselli-Vukušić, u kojoj je dr. Zoričić obradio naglasak pridjeva, izradio Kazalo naglašeni riječi (od preko 40 000 jedinica) i rasporedio građu po paragrafima, predstavlja vrhunsko djelo suvremene hrvatske akcentologije. Ona je nastala kao plod višegodišnjeg istraživačkog projekta što ga je u nekoliko navrata novčano potpomagalo Ministarstvo obrazovanja, znanosti i športa. Ključne riječi: naglasak, standard, hrvatski jezik, norma, tipologija

naglasak; standard; hrvatski jezik; norma; tipologija

Accents in Croatian Standard Language

accent; standard; Croatian language; norm; typology