Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kontroling – Abeceda poslovnog uspjeha (CROSBI ID 5225)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Osmanagić Bedenik, Nidžara Kontroling – Abeceda poslovnog uspjeha. Zagreb: Školska knjiga, 2007

Podaci o odgovornosti

Osmanagić Bedenik, Nidžara

hrvatski

Kontroling – Abeceda poslovnog uspjeha

U ovom promijenjenom i nadopunjenom izdanju prikazuju se rezultati empirijskog istraživanja realnosti kontrolinga u poduzećima u Hrvatskoj u razdoblju 2001-2007. Prema rezultatima ovog istraživanja kontroling se i prije (2001. godine) a i sada (2007. godine) dokazuje kao stručna podrška menadžmenta, ne samo najviše, već i nižih hijerarhijskih razina. Budući da u strukturi izvora informacija dominiraju računovodstvene informacije, a u strukturi korisnika menadžment, zaključuje se kako u našoj poslovnoj praksi i nadalje dominira kontroling prijelaza između računovodstvene prema informacijskoj koncepciji, tj. kontroling je više usmjeren prošlosti i internim informacijama, dok su zapostavljene orijentacija prema budućnosti te eksterni izvori informacija. Govoreno jezikom generacija kontrolinga radi se o prijelazu od registratora ka navigatoru. Usprkos dominantno operativnoj orijentaciji kontrolinga u našim organizacijama, u 2001. godini čak 97% ispitanika smatra kako kontroling pridonosi učinkovitosti poslovanja, šest godina kasnije 93% ispitanika misli isto. To znači kako se od kontrolinga s punim pravom i očekuje puno. Najveći poticaj razvoju kontrolinga je potreba za stručnim znanjima ovog područja. Poticaji uvjetovani informacijskim potrebama te poticaji od strane menadžmenta izuzetno su važni. Poticaji zaposlenika te poticaji iz okoline također imaju ne malu ulogu u razvoju kontrolinga. Što se barijera razvoju kontrolinga tiče, one su primarno uvjetovane specifičnostima struke u smislu nedostatka stručno educiranog kadra i nedostatka adekvatne edukacije za kontrolere te pogrešnom percepcijom kontrolinga (kao kontrole, plana i analize ili računovodstva). Daljnju značajnu barijeru čine slabosti poduzeća u cjelini te barijere od strane menadžmenta i informacijski i informatički uvjetovane barijere. Zaposlenici i okolina generiraju najmanji broj barijera u razvoju kontrolinga. Rezultati ovog istraživanja pokazuju kako se stručnjaci u kontrolingu nalaze pred nekoliko važnih izazova: • Afirmacije struke kroz vlastito stručno osposobljavanje, • Afirmacije struke prema menadžmentu te • Poticanja razvoja informacijskih i informatičkih sustava. Ukoliko nedostaje zainteresiranost menadžmenta za stručnom podrškom kontrolinga, te ukoliko nedostaje informacijska podloga i informatička potpora u realizaciji struke, tada je kontroler kao voćka bez korijenja pa se ni plodovi ne mogu očekivati. Ipak, kako ništa nije statično ni nepromjenjivo, tako i kontroler svojim stručnim radom i entuzijazmom može inicirati promjene, znajući da vrijeme i okolnosti rade za njega.

kontroling; računovodstvo; učinkovitost poslovanja; informacije; informatički sustavi; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Controlling – Alphabet of business success

nije evidentirano

controlling; accounting; efficiency of business; information; information systems; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Školska knjiga

2007.

978-953-0-30312-6

276

objavljeno

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti