Tri radio drame Gjure Roića (CROSBI ID 36172)

Prilog u knjizi | stručni rad

Zalar, Diana Tri radio drame Gjure Roića // Konjska bajka / Huseinović, Kašmir (ur.). Zagreb: Kašmir promet, 2008. str. 3.-6

Zalar, Diana

Tri radio drame Gjure Roića

Radio drama kao književna vrsta vrlo je zanimljiva forma. Izazov se svakako nalazi u odabiru načina obraćanja čitatelju (slušatelju), gdje se otvaraju mogućnosti za različite spisateljske igre ; jednako tako i u činjenici da je dijalog jedno od osnovnih načina izražavanja likova ; velik je izazov i ono o čemu je progovorio Đuro Roić- djelo koje tek u izvedbi dobiva svoje ispunjenje i dovršenost. Sve tri radio drame o kojima je riječ: "Guguci", "Jesen, ali da bude zanimljivo" i "Konjska bajka" povezuje ljubav: prijateljska, roditeljska, ljubav dvoje mladih. Nešto što je u pozadini zbivanja, a uvijek prisutno. Roićev stil je suvremen-rečenice kraćeg daha, dijaloški usmjerene, u malo riječi izriče se mnogo. Istovremeno odišu određenom mirnoćom i toplinom, a humor nije niti praskav, niti ishitren, već proizlazi iz razvoja situacije. Sva tri djela povezuje i lik djeteta koje treba toplinu i sigurnost svoga doma, koje je izloženo vjetrometini zbivanja i snalaženju među odraslima, a u određenom razvojnom trenutku nisu više samo roditelji oni koji sudjeluju u stvaranju njegova emocionalnog i spoznajnoga svijeta. Mora se odrastati.O tom kompliciranom svijetu Đuro Roić govori u svojim djelima.

radio drama, dijete, odrastanje, spisateljske igre

Three radio dramas of Gjuro Roic

radio drama, child, growing-up, writer's games