Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena metode tržišne košarice u rješavanju problema razmještaja robe u supermarketu (CROSBI ID 36183)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Pejić Bach, Mirjana Primjena metode tržišne košarice u rješavanju problema razmještaja robe u supermarketu // Poslovna inteligencija - Studije slučajeva iz hrvatske prakse / Panian, Željko (ur.). Zagreb: Narodne novine, 2007. str. 217-235

Podaci o odgovornosti

Pejić Bach, Mirjana

hrvatski

Primjena metode tržišne košarice u rješavanju problema razmještaja robe u supermarketu

Rudarenje podataka je nova metodika kojom se otkrivaju vrijedni podaci u bazama podataka poduzeća. Metoda se naziva rudarenjem podataka, jer se u velikim količinama podataka traže informacije koje „ vrijede zlata“ . Najbolje se uči iz iskustva, te su prije petnaest godina isprva znanstvenici, a kasnije i menadžeri shvatili da su transakcijske baze podataka bogat izvor znanja kojim se može poboljšati poslovanje poduzeća. Postalo je jasno da poduzeća imaju mnoštvo podataka, ali malo informacija i znanja o mnogim aspektima svojega poslovanja. Rudarenje podataka može biti vrlo korisno u maloprodaji, pogotovo ako poduzeće ima program nagrađivanja lojalnosti kupaca (engl. Loyalty Program), kojim se prikupljaju podaci o demografskim karakteristikama i aktivnostima kupaca. Maloprodajno poduzeće može na temelju bivših kupovina otkriti koje su skupine kupaca najprofitabilnije te usmjeriti marketinšku kampanju samo na taj uski segment čime se smanjuju troškovi i povećava lojalnost najprofitabilnijih klijenata. Također, moguće je pronaći optimalne načine razmještaja proizvoda u prostoru prodavaonice, čime se povećava promet i vjerojatnost kupnje najprofitabilnijih skupina proizvoda. Neprijeporno je da maloprodajna poduzeća uglavnom imaju već ustaljene načine za donošenje navedenih odluka. Novost u rudarenju podataka je ta što na temelju podataka iz prošlosti i sofisticiranih metoda to isto radi s većom uspješnosti. Cilj ove studije slučaja jest pokazati da se primjenom tehnika rudarenja već postojeći podaci u maloprodajnim poduzećima mogu koristiti za donošenje kvalitetnijih odluka, čime se poboljšava poslovni rezultat. Kako bi se ostvario cilj studije, pokazat će se način na koji je korištena metoda tržišne košarice u jednom hrvatskom maloprodajnom poduzeću.

Studija slučaja, trgovina, razmještaj robe, tržišna košarica, rudarenje podataka

nije evidentirano

engleski

Applying the method of market basket in solving the problem of product placement in a supermarket

nije evidentirano

Case study, retail, product placement, market basket, data mining

nije evidentirano

Podaci o prilogu

217-235.

objavljeno

Podaci o knjizi

Poslovna inteligencija - Studije slučajeva iz hrvatske prakse

Panian, Željko

Zagreb: Narodne novine

2007.

978-953-234-085-3

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti