Nacionalno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji gimnazijskih maturanata (CROSBI ID 536782)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Planinić, Maja ; Ivanjek, Lana ; Sušac, Ana ; Pećina, Planinka ; Krsnik, Rudolf ; Planinić, Mirko ; Jakopović, Željko ; Halusek, Vlado
hrvatski
Nacionalno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji gimnazijskih maturanata
Provedeno je opsežno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji hrvatskih gimnazijskih maturanata. Testiran je uzorak od 1676 učenika četvrtih razreda gimnazija iz 54 različite škole u Hrvatskoj. U uzorku su bile proporcionalno zastupljene sve hrvatske regije, te sve vrste gimnazija. Učenici su testirani američkim testom Force Concept Inventory, koji se široko koristi u svijetu kao dijagnostički instrument konceptualnog razumijevanja mehanike kod učenika srednjih škola i studenata na sveučilištu.. Općenito je prihvaćeno da rezultat od 60% na tom testu predstavlja minimum konceptualnog razumijevanja mehanike, koji je nužan da bi student mogao samostalno pratiti uvodne kolegije fizike na sveučilištu. Prosjek cijelog uzorka hrvatskih maturanata određen u istraživanju iznosi (27.7+/-0.4)%, dok je prosjek maturanata prirodoslovno-matematičkih gimnazija (36.2+/-0.9)%. Diskutiraju se rezultati istraživanja, kao i njihove implikacije za nastavu fizike u Hrvatskoj.
nastava fizike; konceptualno razumijevanje; mehanika; Force Concept Inventory
nije evidentirano
engleski
National research on Croatian gymnasium students' conceptual understanding of mechanics
nije evidentirano
physics education; conceptual understanding; mechanics; Force Concept Inventory
nije evidentirano
Podaci o prilogu
17-25.
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Osmi hrvatski simpozij o nastavi fizike, Zbornik radova: Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost
Pećina, Planinka
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo
978-953-7178-11-6
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096