Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

(Para/anti)mitološka pred/post-napisanost Harmsove i Kafkine fikcionalne teksture apsurda (CROSBI ID 536889)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vlašić-Anić, Anica (Para/anti)mitološka pred/post-napisanost Harmsove i Kafkine fikcionalne teksture apsurda // Godišnji stručno-znanstveni skup Hrvatskog etnološkog društva "Stanje i tendencije mitoloških istraživanja u hrvatskoj znanosti" : Mitski zbornik / Marjanić, Suzana ; Prica, Ines (ur.). Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko etnološko društvo ; Naklada Scarabeus, 2010. str. 249-262

Podaci o odgovornosti

Vlašić-Anić, Anica

hrvatski

(Para/anti)mitološka pred/post-napisanost Harmsove i Kafkine fikcionalne teksture apsurda

Kafkijanski implozivna, negativno-eksplozivna (Anders 1955: 15) intertekstualna kompleksnost (Žmegač 1993) – generirana markantnim metamorfozama mimetičke (Aristotel 1983) u amimetičku umjetničku duhovnost – usporediva je s dubinski srodnom joj, 'avangardno-palimpsestnom' polifonijom intertekstualne kompleksnosti ludistički apsurdnih "harmsada" (Vlašić-Anić 1994, 1997). Bitno određuje generativno po/etičko ozračje – i nepripovjednih Razmatranja (Die Betrachtung), i fikcionalnih svjetova "anti-bajke" (Hasselblatt 1956) Preobražaj (Die Verwandlung) ; i "mitova s naličja", "antimitova" (Meletinski s.a. 352) Proces (Der Proceß), Dvorac (Das Schloß) i Amerika (Der Verschollene). Karakterizira je – baš poput Harmsove u njegovim "uvijek promjenljivim, polisemantičkim, polimorfnim, pluralističkim i polifunkcionalnim avangardnim strukturama" (Flaker 1984: 34) – fascinantno šokantna dinamičnost "bitke sa smislovima" (Harms 1931), simultano (Flaker-Vojvodić 2001) aktiviranih i (samo)osporavanih, najraznorodnijih citatnopolemički-prototekstnih (Oraić 1985) smisaono-značenjskih potencijala ; napose i: Para/antimitološke pred/post-napisanosti. Modeli Harmsove kao i Kafkine Para/antimitološke intertekstualne kompleksnosti kao da su ostvarivani, načelno usporedivim, procesima samodestruktivna raspričavanja i paradoksalna p(r)okazivanja do apsurda – ne samo po/etički "velikih bitnosti" (Aleksić 1922) odabranih prototekstova – već i njihovih vlastitih, istodobno demitologizirajućih i demitologiziranih, fikcionalnih tekstura apsurda.

(para/anti)mitološka pred/post-napisanost; Harms; Kafka; fikcionalna tekstura apsurda

nije evidentirano

engleski

(Para/anti)mythological before/post-writting of the Charms's and Kafka's ficional texture of the absurd

nije evidentirano

(para/anti)mythological before/post-writting; Charms; Kafka; ficional texture of the absurd

nije evidentirano

Podaci o prilogu

249-262.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Godišnji stručno-znanstveni skup Hrvatskog etnološkog društva "Stanje i tendencije mitoloških istraživanja u hrvatskoj znanosti" : Mitski zbornik

Marjanić, Suzana ; Prica, Ines

Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko etnološko društvo ; Naklada Scarabeus

978-953-7387-18-1

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija