Antimikrobni učinak klorheksidina kod ortodontskih pacijenata (CROSBI ID 140786)

Prilog u časopisu | kratko priopćenje

Mašek, Ivana ; Matošević, Danijela ; Jurić, Hrvoje ; Meštrović, Senka Antimicrobial Effects of Chlorhexidine in Orthodontic Patients / Antimikrobni učinak klorheksidina kod ortodontskih pacijenata // Acta stomatologica Croatica, 42 (2008), 1; 41-48

Mašek, Ivana ; Matošević, Danijela ; Jurić, Hrvoje ; Meštrović, Senka

Antimikrobni učinak klorheksidina kod ortodontskih pacijenata

Svrha: Svrha ove pokusne studije jest utvrditi djeluje li 1-postotni klorheksidinski i 1- postotni timolni lak (Cervitec® ; ; ) na razinu mutans-streptokoka (SM-a) i laktobacila (LB-a) kod pacijenata s fiksnim ortodontskim napravama. Materijal i metode: U istraživanju je sudjelovalo dvanaest ljudi. Sudionici su imali intenzivni tretman - klorheksidinski lak nanošen im je tri puta tijekom tjedan dana. Uzorci sline iz kojih se utvrđivala količina bakterija, uzeti su prije prve aplikacije klorheksidina te mjesec i dva mjeseca nakon nje. Rezultati: Mjesec dana nakon terapije razina SM-a i LB-a smanjila se kod šest pacijenata s visokom razinom tih bakterija prije početka liječenja. Kod onih s niskom razinom SM-a i LB-a (šest ispitanika) prije nanošenja preparata, nije bilo znatnih promjena. Dva mjeseca nakon terapije razina bakterija počela je ponovno rasti. ZakljuËak: To upućuje na to da preparat djeluje neko vrijeme, a zatim je potrebno ponoviti terapiju.

Streptococus mutans; Lactobacillus; ortodontske naprave; klorheksidin; timol; lak

Antimicrobial Effects of Chlorhexidine in Orthodontic Patients

Streptococus mutans; Lactobacillus; orthodontic appliances; chlorhexidin; tymol; varnish