Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Znakovani jezik: poticanje komunikacije u djece s Down sindromom (CROSBI ID 537058)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Pribanić, Ljubica Znakovani jezik: poticanje komunikacije u djece s Down sindromom // Osobe s Down sindromom: prijateljski u Puli. Pula: Down Syndrom Centar Pula, 2007. str. 39-39

Podaci o odgovornosti

Pribanić, Ljubica

hrvatski

Znakovani jezik: poticanje komunikacije u djece s Down sindromom

Cilj je ovog izlaganja prikazati uporabu znakovanog jezika kao oblika augmentativne komunikacije u djece s Down sindromom. Znakovani jezik može se uvesti kao augmentativno komunikacijsko sredstvo s djecom koja imaju usporeni razvoj govora zbog različite etiologije. Znakovani jezik podrazumijeva simultanu komunikaciju, što znači istovremeno govorenje i pokazivanje odgovarajućega znaka, najčešće ključnih riječi u izričaju. Znakovi mogu biti arbitrarni - preuzeti iz znakovnog jezika ili nekonvencionalni, dijete ih najčešće samo izmišlja za izražavanje svojih potreba (tzv. kućni znakovi). Uspjeh u komunikaciji potiče dijete na dalje pokušaje i trud, na istraživanje riječi i njihovih kombinacija ; utječe na rast samopouzdanja i povezanost roditelja i djeteta ; dijete postaje neovisnije, s adekvatnijim reakcijama u različitim situacijama te pokazuje manje frustracije u komunikaciji. Budući da dijete uči jezik od odraslih govornika, najčešće roditelja, roditeljski izbor znakovanog jezika znači da će roditelj prvi prihvatiti i naučiti znakove potrebne za svakodnevnu komunikaciju. Roditelj u komunikaciji prenosi djetetu govorne poruke potpomognute znakovanjem, da bi ih dijete, nakon nekog vremena počelo rabiti u prenošenju svojih poruka. Nekoj će djeci biti potrebno nekoliko minuta da nauče prvi znak, dok će drugoj biti potrebno i nekoliko mjeseci izloženosti znakovanoj komunikaciji da znakom izraze svoje potrebe i želje. Kada započinjemo program znakovanog jezika najbolje je početi znakovima koji izražavaju potrebe: jesti, piti, još, uporaba toaleta. Na taj će način dijete biti motivirano komunicirati svoje potrebe.

znakovani jezik; augmentativna komunikacija; Down sindrom

nije evidentirano

engleski

Signed Language: Encouraging Communication in Children with Down Syndrome

nije evidentirano

signed language; augmentative communication; Down syndrome

nije evidentirano

Podaci o prilogu

39-39.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Osobe s Down sindromom: prijateljski u Puli

Pula: Down Syndrom Centar Pula

Podaci o skupu

Međunarodni kongres o Down sindromu i prvi EDSA kongres u Hrvatskoj "Osobe s Down sindromom: prijateljski u Puli"

predavanje

11.10.2007-14.10.2007

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija