Brajnović, Rade (CROSBI ID 761410)

Druge vrste radova | natuknica u enciklopediji, leksikonu, rječniku i sl.

Zalar, Diana Brajnović, Rade // Hrvatska književna enciklopedija. 2008.

Zalar, Diana

Brajnović, Rade

BRAJNOVIĆ, Rade, pjesnik i pripovjedač ( Kruševo kod Obrovca, 1950.). Osnovnu školu završio je u Čađavici kod Slatine, gimnaziju u Donjem Miholjcu, a Pedagošku akademiju u Osijeku. Od 1973. bio je zaposlen u Osnovnoj školi Davorina Trstenjaka u Čađavici kao učitelj, gdje je i umirovljen 2003. Objavio je zbirke pjesama za odrasle I robuj vodama, te Iza nekog vremena. Prva je uronjena u intimnu isocijalnu tematiku. Druga je pjesnikov pokušaj pisanja lirskih minijatura u maniri simbolizma. Zbirka kratkih priča Gorki osmijeh tuđine sadrži četrnaest gastarbajterskih priča većinom prethodno objavljenih, a u dva navrata i nagrađivanih. Za djecu je objavio dvije zbirke pjesama, Nevidljivi dječak i Udaljena zvijezda. Naročito je zaokupljen odnosima između čovjeka i prirode, te odnosima unutar obitelji i u školi, uživanju u prepuštanju igri. Duhovito viđenje svakodnevnice česte su teme stihova, kao i fokusiranost na dijete koje živi iz sebe i u sebi. Rima je neizostavna, a misli teku u ritmiziranu slijedu stvarajući nemirnu ritmičku teksturu, nepredviljivu, ali nepokolebljivo vedru. Poezija Rade Brajnovića ne slijedi suvremene tijekove koji eksperimentiraju jezičnim kanonom i nonsensnim izletima u stvarnost, već vraća čitatelja u idiličan svijet sela lišenog brzih ritmova suvremenih medija.

pjesme; pripovijetke

Enciklopedija je u postupku objavljivanja

Brajnovic, Rade