Šesto, Silvija (CROSBI ID 761415)

Druge vrste radova | natuknica u enciklopediji, leksikonu, rječniku i sl.

Zalar, Diana Šesto, Silvija // Hrvatska književna enciklopedija. 2008.

Zalar, Diana

Šesto, Silvija

ŠESTO, Silvija, prozaistica, dramatičarka, pjesnikinja, scenaristica, urednica (Zagreb, 1962). Diplomirala filozofiju i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1986. godine. U mladosti reprezentativka stolnog tenisa, slijedom toga završila Višu trenersku školu. Bavila se sportskim novinarstvom. Piše scenarije za radijske, televizijske i propagandne emisije, osmišljava reklamne kampanje i slogane, zbog čega je i nagrađivana. Od srednje škole surađuje u radijskim medijima (Radio 101, Radio Velika Gorica, Obiteljski radio, HR I, II i III), a kao direktorica Obiteljskog radija pokrenula nekoliko većih projekata, primjerice emisiju Ženski radio. Surađuje u dnevnim listovima (Vjesnik, Večernji list), studentskim glasilima (Studentski list, Polet), u časopisima za djecu (Modra lasta, Smib, Zvrk, Prvi izbor), te u periodici (Forum, K, Vijenac). 1993. jedna od inicijatora i pokretača časopisa za dramu i prozu "Plima", te osnivanja Hrvatskog društva književnika za djecu i mlade. Živi i radi kao samostalna umjetnica. Autorica i voditeljica mnogih radijskih emisija, te osamnaest radio drama i dramatiziranih priča. Jedna od rijetkih suvremenih spisateljica koje veću pažnju pridaju zagrebačkom žargonu. U nagrađivanom romanu Debela, kao i u Vandi, izvrsnom psihologizacijom likova i živim dijalozima, problematizira strahove, težnje i zaokupljenosti tinejdžera. Stil joj karakterizira duhovitost i lucidnost, te humanistički vedar pogled na svijet. Atmosferu stvaranja radijskih emisija i intriga na poslu prenijela je u roman Tko je ubio Pašteticu. Serijal za djecu Bum Tomica, prema istoimenoj knjizi kratkih priča, postavljen je 2007. kao kazališna predstava u zagrebačkom kazalištu "Mala scena". U kazalištu su joj izvođene i drame Julio i Romea, Zelenkapica, Ping-pong, Marica i Ivica, Debela. Napisala 14 radio drama (Hergrebačka dramatika, Art krug, Sunce od papira i dr.) Roman Debela preveden je na makedonski i slovenski jezik.

proza; drama; pjesništvo

Enciklopedija je u postupku objavljivanja

Sesto, Silvija