Pilaš, Branko (CROSBI ID 761416)

Druge vrste radova | natuknica u enciklopediji, leksikonu, rječniku i sl.

Zalar, Diana Pilaš, Branko // Hrvatska književna enciklopedija. 2008.

Zalar, Diana

Pilaš, Branko

PILAŠ, Branko, prozaist, urednik, metodičar i književni kritičar (Crikvenica, 28. XI. 1930). Djetinjstvo mu je vezano uz Sanski Most, Kotor Varoš i Banja Luku. Za drugog svj. rata obitelj seli u Podsused. U Varaždinu završio gimnaziju. Na Višoj pedagoškoj akademiji u Zagrebu diplomirao 1956. hrvatski jezik i povijest. Urednik brojnih izdanja Osnovne škole Ivane Brlić-Mažuranić u Novom Marofu gdje je radio do mirovine kao profesor hrvatskoga jezika i ravnatelj 1995. Istaknuti metodičar i proučavatelj hrvatske književne i nacionalne baštine. Objavio oko 250 radova u časopisima i novinama – Pedagoški rad, Napredak, Suvremena metodika hrvatskog jezika, Prilozi, Umjetnost i dijete, Hrvatsko slovo, Oko, Školske novine, Marulić, Zaprešićki godišnjak i dr. Pisao priloge u udžbenicima i čitankama. Priče objavljuje u dječjim časopisima Smib (od prvog broja do danas), Modra lasta, Radost, Prvi izbor, Cvitak, MAK. U knjigama Sjaj hrvatske domovine, Domovina u srcu i Raspršena vrela književnih djela progovara iz pozicije dubokog osjećaja rodoljublja koje djeci treba približiti i konkretizirati. Između ostalog, riječ je o spomenicima starohrvatske kulturne baštine, zaslužnim Hrvatima u domovini i izvan nje-znanstvenicima, preporoditeljima i umjetnicima, značajnim bitkama u povijesti, lokalitetima, kršćanskim svetištima, književnim djelima i likovima iz dječjih knjiga. Pilaš na osebujan način sjedinjuje « publicistički, beletristički, znanstveni (… ) i didaktički odgojni diskurs. Sjedinjuje novinski intervju (stvarni i zamišljeni) sa znanstvenom obaviješću» (S. Težak).

metodika; kritika; proza

Enciklopedija je u postupku objavljivanja

Pilas, Branko