Hirtz, Miroslav (CROSBI ID 761418)

Druge vrste radova | natuknica u enciklopediji, leksikonu, rječniku i sl.

Zalar, Diana Hirtz, Miroslav // Hrvatska književna enciklopedija. 2008.

Zalar, Diana

Hirtz, Miroslav

HIRTZ, Miroslav, književnik i zoolog (Bakar, 27. VI. 1878 – Zagreb, 13. XI. 1944). Prirodne znanosti studirao je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje je doktorirao 1907. Bio je ornitolog i herpetolog. Napisao je više od dvjesto članaka o ponašanju i životu životinja u Hrvatskoj. U zagrebačkom Zoološkom muzeju, gdje je bio kustos, uredio zbirku i držao predavanja o životinjama do 1919. Profesor zoologije i lovstva na Šumarskoj akademiji u Zagrebu. Putovao Velebitom i okolicom, te zadarskim i šibenskim otočjem ispitujući tamošnji životinjski svijet. Istodobno, bio je u međunarodnom povjerenstvu za zaštitu prirode, urednik časopisa Priroda. Posebno je prikupljao hrvatsko pučko nazivlje i terminologiju o kralježnjacima koje objavljuje u Rječniku narodnih zoologičkih naziva u tri knjige. Objavio pjesničku zbirku Na bespuću, a za djecu je pisao naturalističke pripovijesti o životu divljih životinja iz perspektive lovca Novele iz životinjskoga svijeta-knjiga jednog prirodnjaka. Riječ je o lovcu koji dobro poznaje floru i faunu, te prirodu uključuje u zbivanja služeći se olfaktivnim i akustičkim slikama. Naglasak je na odnosu čovjeka i prirode, a životinje su prikazane s razumijevanjem za dramatiku njihova života. Njihove osobine – lukavost, spretnost, majčinski instinkt, nagon za opstanak iznesene su uvijek u odnosu na neki realan događaj, a već iz naslova priča vidi se da osjećajnost ima posebno mjesto u ovoj prozi (Je li i to instinkt?, Zadnji zagrljaj, Pa da je ne volim?, U smrt za tuđu djecu).

književnik; zoolog

Enciklopedija je u postupku objavljivanja

Hirtz, Miroslav