Gjerek-Lovreković, Maja (CROSBI ID 761420)

Druge vrste radova | natuknica u enciklopediji, leksikonu, rječniku i sl.

Zalar, Diana Gjerek-Lovreković, Maja // Hrvatska književna enciklopedija. 2008.

Zalar, Diana

Gjerek-Lovreković, Maja

GJEREK-LOVREKOVIĆ, Maja, pseudonim Tarna Rose (Koprivnica, 24. IX. 1961). Spisateljica za odrasle i djecu, pjesnikinja i prozaistica, autorica brojnih scenarija i eseja, književna kritičarka. Diplomirala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu komparativnu književnost i filozofiju 1989. godine. Od 1990. profesionalna književnica. Živi i stvara u Koprivnici. Odlikovana za književni rad Odličjem reda Danice hrvatske s likom Marka Marulića, te nagradom zemalja Alpe-Jadran Zlatna medalja za književnost za roman Bijeli dimnjačar. U okvirnu, realističnu priču o usamljenoj djevojčici koja prijateljuje s bolesnim mladićem, umetnute su priče bogate refleksivnom i kršćanskom simbolikom o smislu postojanja i umjetnosti življenja. Objavila je dvadeset knjiga, od toga pet za djecu u suautorstvu s majkom A. Gjerek. Njih karakterizira zaokupljenost meditativnom fantastikom, bogatstvo tematike i metaforizirana poanta. U prozi za odrasle razotkriva psihološke suodnose likova u raznim povijesnim okolnostima, od starog Egipta, preko antičke Grčke, doba renesanse i Japana osamnaestog stoljeća do suvremenih zbivanja. Kao kontrapunkt fabuli, pripovjedni diskurz obiluje modernističkim elementima miješanja stvarnih zbivanja sa sjećanjima, snoviđenjima i vizijama likova uronjenih u struju svijesti. Poezija je izrazito simbolička, s naglašenom ulogom lirskog subjekta koji uspostavlja zamišljeni dijalog s čitateljem, pri čemu je autorica zaokupljena svemirom sveukupnosti i svemirom u ljudskom biću. Stilsku aparaturu čini bogata metaforika prožeta biblijskim motivima koja postaje medij autoričina susreta s temama kao što su ljubav, umjetničko stvaranje, relativnost kategorije vremena, samotnost umjetnika i doživljaj božanskog. Prevođena na talijanski, mađarski, engleski jezik, a više ciklusa pjesama prevedeno na španjolski i uvršteno u antologije.

spisateljica za odrasle i djecu

Enciklopedija je u postupku objavljivanja

Gjerek-Lovrekovic, Maja