Karakaš, Jure (CROSBI ID 761423)

Druge vrste radova | natuknica u enciklopediji, leksikonu, rječniku i sl.

Zalar, Diana Karakaš, Jure // Hrvatska književna enciklopedija. 2008.

Zalar, Diana

Karakaš, Jure

KARAKAŠ, Jure, prozaist i pjesnik, književni kritičar i esejist (Podlapac kod Udbine, 20. IX. 1942). Završio hrvatski jezik i povijest na Pedagoškoj akademiji u Gospiću, te 1980. diplomirao jugoslavistiku i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Radio kao profesor i knjižničar. Počeo objavljivati pjesme još za studentskih dana u Gospiću u Ličkim novinama a potom češće surađuje sa Školskim novinama iz Zagreba javljajući se s problematikom iz ličke prosvjete. Radove je objavljivao u gotovo svim dječjim časopisima, naročito u Radosti. U listu Vila Velebita član je uredništva i urednik kulturne rubrike od 1992-2000. Prozu piše za odrasliju djecu. U romanu Pobunjenici obrađuje tematiku iz života ličke seoske djece kojima su roditelji na radu u inozemstvu. Sjeme na vjetru kroz perspektivu osmogodišnjeg dječaka govori o seljačkim radnim zadrugama u staljinističkom razdoblju Jugoslavije, a Krbavska bitka je povijesni roman čija okvirna priča govori o dvoje mladih koji saznaju o bitki iz priče preživjelog viteza. Gramatika u stihu knjiga je namijenjena učenicima za ponavljanje i uvježbavanje jezičnog gradiva, a obuhvaćene su sve važnije nastavne jedinice. Lovci na dugu pjesme su pisane vezanim i slobodnim stihom. Zbirka se sastoji od više ciklusa namijenjenih djeci različite dobi. Piše kritike o suvremenim hrvatskim piscima, eseje o povijesnim osobama, sastavljač je monografija i udžbenika za osnovnu školu.

pjesme; proza; književna kritika

Enciklopedija je u postupku objavljivanja

Karakas, Jure