Kalilić, Dunja (CROSBI ID 761430)

Druge vrste radova | natuknica u enciklopediji, leksikonu, rječniku i sl.

Zalar, Diana Kalilić, Dunja // Hrvatska književna enciklopedija. 2008.

Zalar, Diana

Kalilić, Dunja

KALILIĆ, Dunja, prozaistica i pjesnikinja (Trogir, 8. VII. 1947). U Splitu i Zagrebu pohađala gimnaziju i studirala na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu. Pri kraju studija odlazi u SAD. Nakon višegodišnjeg boravka u inozemstvu nastanjuje se u Splitu i od 1986. počinje objavljivati feljtone, kratke priče i novele u Slobodnoj Dalmaciji i Večernjem listu. Nekoliko godina bavi se nakladništvom i uređuje biblioteku Meritum za pomoć mladim talentima. Piše za djecu i odrasle. Bajka o školjci Kućica koja dočarava svijet podmorja u jednoj jadranskoj uvali kroz doživljaje školjaka, rakova, meduza i riba poslužila je kao predložak za balet u izvedbi Plesnog teatra Hrvatske glazbene mladeži u Splitu, kojim je otvoren 38. Međunarodni dječji festival u Šibeniku. U romanu Crobinhoodovi glavni likovi su antropomorfizirane mačke lutalice kroz čiju perspektivu se zrcale zbivanja za Domovinskog rata na dubrovačkom području. Objavila je zbirke pjesama za djecu Priče iz čarobnog lonca, Jedna priča više za mališe i veliše, Slova iz snova i Teta Mašta. Narativne strukture, namijenjene ponajprije djeci predškolske dobi, uronjene su u životinjski svijet i mediteransku tematiku. Začarano ljeto roman je o tajnovitim ljetnim doživljajima trinaestogodišnjeg Makija i njegovih prijatelja. Djela za odrasle govore o problematici iseljeništva. Kućica je prevedena na poljski kao Malenka, Wydawnictwo Kontekst, Poznan, 2004. u prijevodu Lucje Danielewske, a hrvatsko izdanje izašlo je dvojezično, na hrv. i engleskom jeziku u autoričinu prijevodu..

proza; pjesme

Enciklopedija je u postupku objavljivanja

Kalilic, Dunja