Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma (CROSBI ID 537164)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita
hrvatski
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma
Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen, unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, su – konstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti kao stvaranje svekolikih uvjeta za učenje u kojima će dijete moći otkrivati i dalje određivati dosege svoga razvoja, učiti o sebi, svojim mogućnostima i načinima učenja kao i o drugima i o svijetu u stalnoj interakciji s njima. I to na način i u vrijeme u koje samo odluči i osjeti se spremnim. Novo poimanje kurikuluma koje u fokusu ima dijete bogato potencijalima i stvaranje optimalnih uvjeta za njihov razvoj, suprotstavljeno je tradicionalnom poimanju kurikuluma utemeljenom na prenošenju unaprijed određenog znanja koje dijete treba usvojiti. U članku se dalje raspravlja o značajkama suvremenog predškolskog kurikuluma i uloge djece i odgojitelja u njemu. Te su značajke otvorenost, razvojnost i integriranost te potreba da odgojitelji kontinuirano unapređuju svoj odgojni utjecaj na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj.
kurikulum; predškolski odgoj; odgojitelj
nije evidentirano
engleski
The Traditional and Modern Understanding of Pre-school Curriculum
nije evidentirano
curriculum; preschool education; pre-school teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
19-24.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Bacalja, R.
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru
953-99229-1-7
Podaci o skupu
Djetinjstvo razvoj i odgoj
ostalo
23.05.2003-24.05.2003
Zadar, Hrvatska